//
کدخبر: ۱۷۷۱۶۶ //

برگزیت پایه‌های خطوط هوایی ایزی جت را به لرزه درآورد

خطوط هواپیمایی ارزان‌قیمت ایزی جت روز دوشنبه هشدار داد که تشدید بحران‌های اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، باعث کاهش فروش بلیت و مشکلات اقتصادی برای این شرکت شده است.

برگزیت پایه‌های خطوط هوایی ایزی جت را به لرزه درآورد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ایزی جت اعلام کرد که در شش‌ماهه منتهی به اسفند گذشته، 275 میلیون پوند خسارت‌دیده و سهام این شرکت انگلیسی در بازارهای جهانی 8 درصد کاهش‌یافته است.
«جوهان لاندگرن» رئیس ایزی جت گفت: ابهامات ناشی از برگزیت، اعتماد مشتری‌ها را کم کرده و ما نگران هستیم که طبق پیش‌بینی‌های یوروکنترل (شبکه ترافیک هوایی اروپا) اوضاع تجاری وخیم‌تر شود.
شرکت ایزی جت مستقر در لندن که بر اساس الگوی پروازهای ارزان قیمت فعالیت می کند، هم اکنون با پروازهای داخلی و بین المللی در بیش از 820 مسیر به بیش از 30 کشور جهان پرواز دارد. 
رئیسان شرکت‌های هواپیمایی ماه گذشته اعلام کردند که به‌رغم تحولات سیاسی برگزیت و حتی اگر انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، همچنان به فعالیت‌های تجاری خود ادامه می‌دهند؛ اما این مساله باعث کاهش مشتری و مشکلات اقتصادی خواهد شد.
هم‌زمان رئیس شرکت آلمانی زیمنس در انگلیس با انتشار یادداشتی در نشریه آمریکایی پولیتیکو اعلام کرد که بی‌ثباتی ناشی از برگزیت اعتبار شرکت‌های فعال در این کشور را زیر سؤال برده است. «جرگون مایر» یادآور شد که انگلیس درگذشته به‌عنوان سکوی ثبات تجاری جهان شناخته می‌شد اما اینک به یک حوزه مضحک تبدیل‌شده است.
او گفت که این وضعیت کار را برای او سخت کرده که هیات مدیره، شرکتش را برای سرمایه‌گذاری در انگلیس متقاعد کند. رئیس بخش انگلیس زیمنس این وضعیت را غیرقابل‌قبول توصیف و تصریح کرد کاسه صبر شرکت‌ها لبریز شده است. 
بر اساس اطلاعات منتشرشده، این شرکت در سال گذشته 5 میلیارد دلار درآمد داشته و در حال حاضر بیش از 15 هزار نیروی کار انگلیسی را جذب کرده است.
تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد و بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که این کشور ممکن است در سال جاری دچار رکود اقتصادی شود.
شرکت هواپیمایی «فلای.بی.ام.آی» انگلیس اواخر بهمن‌ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ورشکست و تمام پروازهای آن لغو شده است.
اتاق بازرگانی انگلیس نیز هشدار داده است که هزاران شرکت فعال خارجی به فکر خروج از این کشور افتاده‌اند. رئیس شرکت هواپیماسازی ایرباس هم درباره خروج کارخانه‌های این شرکت به خارج از انگلیس هشدار داده و تاکنون بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این کشور تعطیل و یا نیروهای خود را تعدیل داده‌اند.
انگلیس قرار بود جمعه گذشته رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود، اما مخالفت پارلمان با طرح برگزیت دولت ترزا می، اوضاع را به بن‌بست کشانده است. اتحادیه اروپا تا جمعه آینده به دولت انگلیس فرصت داده تا طرح متفاوتی را ارائه کند یا بدون توافق بروکسل را ترک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۱۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان