//
کدخبر: ۱۷۶۶۸۳ //

وزیر دفاع ونزوئلا: مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای من پیام فرستاده است

وزیر دفاع ونزوئلا با اعلام اینکه مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا برای وی پیام فرستاده، گفت که او در پاسخ، بر مواضع کشورش تأکید کرده است.

وزیر دفاع ونزوئلا:  مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای من پیام فرستاده است
به گزارش فرتاک نیوز،

«ولادیمیر پادرینیو» وزیر دفاع ونزوئلا دیروز (جمعه) گفت که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای وی پیام فرستاده  و از او خواسته تا عملکرد درستی داشته باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، پادرینو در این مورد گفت: «آقای بولتون، من به شما گفتم که ما داریم کار درستی انجام می‌دهیم. اقدام درست همان چیزی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است...اقدام درست یعنی احترام به خواست مردم.»

مشخص نیست که آیا پادرینو به توئیت‌های اخیر بولتون اشاره داشته که شخص وزیر دفاع ونزوئلا را خطاب کرده بود یا خیر.

وزیر دفاع ونزوئلا همچنین درباره حمایت روسیه از این کشور گفت: «همکاری میان روسیه و ونزوئلا راهبردی است. می‌خواهیم با آمریکا رابطه و همکاری داشته باشیم اما از آنجایی که ما برده نیستیم، نمی‌توانیم چنین کاری بکنیم.»

اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن ماه 1397) و اندکی پس از برگزاری مراسم تحلیف «نیکلاس مادورو» به عنوان رئیس جمهور برآمده از رأی مردم ونزوئلا، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت، خود را رئیس جمهور این کشور نامید.

آمریکا، کانادا و تعدادی از کشورهای هم‌پیمان با واشنگتن گوایدو را که به شکل غیرقانونی خود را رئیس‌جمهور نامید، به رسمیت شناختند، اما روسیه، چین، مکزیک، کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ترکیه، ایران، صربستان، سوریه و چندین کشور دیگر در سراسر جهان حمایت خود را از دولت منتخب و قانونی ونزوئلا اعلام کردند و خواستار آن شدند که قدرت‌های بیرونی نباید در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین مداخله کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان