//
کدخبر: ۱۷۶۰۹۵ //

پوتین و عون بر حل عادلانه موضوع برنامه هسته ای ایران تاکید کردند

روسای جمهوری روسیه و لبنان در بیانیه ای مشترک بر حل و فصل عادلانه موضوع برنامه هسته ای ایران تاکید کردند.

 پوتین و عون بر حل عادلانه موضوع برنامه هسته ای ایران تاکید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

ولادیمیر پوتین و میشل عون روسای جمهوری روسیه و لبنان ساعاتی پیش در پایان مذاکرات خود در کاخ کرملین بیانیه ای 15 ماده ای صادر کردند و در آن خواستار حل و فصل عادلانه موضوع برنامه هسته ای ایران با توجه به حقوق قانونی ایران در استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز مطابق با قرارداد ان.پی.تی شدند.

محکومیت تروریسم و استفاده از آن برای اهداف ژئوپلیتیکی

سران روسیه و لبنان در بخش دیگری از بیانیه مشترک، تروریسم را در همه مظاهر آن از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی و ثبات منطقه ای وبین المللی و توسعه پایدار کشورها خواندند.

دو طرف تاکید کردند که به همکاری برای مقابله با تروریسم مطابق قوانین بین المللی و منشور ملل متحد و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل ادامه می دهند.

عون و پوتین استفاده از تروریسم برای اهداف ژئوپلیتیکی را محکوم و خواستار پرهیز از چنین رویکردی از سوی همه کشورهای جهان شدند.

مذاکرات آستانه موثر است

پوتین و عون مذاکرات صلح آستانه تحت سرپرستی ایران، روسیه و ترکیه را موثر و سودمند خواندند.

آنها خاطرنشان کردند این مذاکرات برای ایجاد شرایط مساعد برای آغاز روند حل و فصل سوریه و کاهش خشونت ها در این کشور موثر و پرثمر بوده است.

سران دو کشور در ماده دیگری از این بیانیه، حمایت خود را از اقدامات و تلاش های دولت سوریه و متحدان آن در عرصه مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروه های همدست آنها اعلام کردند.

آنها همچنین از ابتکار پیشنهادی روسیه برای بازگشت مهاجران سوری به کشورشان حمایت کردند.

حمایت از تمامیت ارضی لبنان

عون و پوتین در بخش دیگری از بیانیه خود بر لزوم اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل و حمایت کامل از ماموریت گروه موقت صلحبانان سازمان ملل در لبنان برای تامین حق حاکمیت، وحدت و یکپارچگی و تمامیت ارضی لبنان تاکید کردند.

تاکید بر حمایت از تمامیت ارضی عراق

سران روسیه و لبنان در بیانیه خود همچنین برحمایت از دولت عراق و و تمامیت ارضی و استقلال این کشور تاکید کردند.

در این بیانیه از تلاش های دولت عراق در مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی داعش و سایر گروه های افراط گرای فعال در این کشور پشتیبانی شده است.

در بخش دیگری از بیانیه، سران روسیه و لبنان بر تحکیم همکاری ها و روابط دوستانه میان دو کشور تاکید کردند.

میشل عون رئیس جمهوری لبنان از روز گذشته برای دیدار رسمی دو روزه در مسکو بسر می برد و در چارچوب برنامه سفر خود امروز با ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۰۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان