//
کدخبر: ۱۷۵۰۰۱ //

وزیر دفاع روسیه پیام پوتین را به اسد داد

وزیر دفاع روسیه در جریان سفرش به دمشق پیام رئیس‌جمهوری کشورش را تقدیم رییس جمهوری سوریه کرد.

وزیر دفاع روسیه پیام پوتین را به اسد داد
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور به دستور ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه به دمشق سفر و در جریان آن با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و پیامی از پوتین را به اسد انتقال داد.

در این بیانیه همچنین آمده است، دو طرف در جریان این دیدار به بررسی پرونده‌های مبارزه با تروریسم جهانی در سوریه و جنبه‌های مختلف تامین امنیت در خاورمیانه و همچنین مساله سازش در دوره پس از جنگ پرداختند.

شویگو و بشار اسد همچنین در خصوص موضوع توسعه امکانات جهت بازگشت داوطلبانه آوارگان و پناهجویان سوری به مکان‌های اقامتشان و کمک رسانی‌های بشردوستانه به ساکنان سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر دفاع روسیه در جریان این دیدار تاکید کرد: شکی نیست که دمشق به کمک روسیه دستاوردهای چشمگیری در مبارزه با تروریسم بین‌المللی و توقف گسترش آن محقق کرده است و مهمتر از همه این است که ما توانستیم کشور سوریه را حفظ کنیم و شرایط مناسبی را برای بازگشت شهروندان به زندگی مسالمت آمیز مهیا کنیم.

شویگو در عین حال تصریح کرد: تلاش‌های دولت سوریه برای بازگرداندن زندگی مسالمت آمیز مورد رضایت همه واقع نشده است.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: برخی از کشورهای غربی سعی دارند تا حد امکان فرصت هرگونه تغییر مثبت در سوریه را کمتر کنند و بر سر راه پایان بحران این کشور مانع تراشی کنند.

وی در ادامه افزود که روسیه در کنار ارتش سوریه به مبارزه با تروریسم ادامه داده و به ملت این کشور کمک رسانی می‌کند تا آزادسازی مناطق سوریه محقق شود و تمامیت اراضی و استقلال آن حفظ شود.

در همین راستا، بشار اسد بر همکاری مشترک روسیه و سوریه و هماهنگی بالای میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و در رأس آن در زمینه سیاسی و نظامی به عنوان عوامل موثر در پایداری سوریه در برابر تروریسم و دستاوردهایی که علیه گروه‌های تروریستی داعش، النصره و دیگر گروه‌های تروریستی رقم خورده است، تاکید کرد.

وی همچنین عنوان کرد که برخی از کشورها تنها در مقام سخن از مبارزه با تروریسم دم می‌زنند، اما در عمل از تروریسم حمایت و با آن همکاری می‌کنند و این کشورها با چنین سیاست‌هایی باعث کشته شدن شمار زیادی از غیر نظامیان شده و در گسترش تروریسم و انتقال آن به مناطق دیگر سهم به سزایی داشته‌اند.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین به بررسی منطقه ادلب و شرق فرات پرداختند.

در این دیدار، علی عبدالله ایوب، وزیر دفاع سوریه، علی مملوک، رییس دفتر امنیت ملی و نیز ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه و همچنین الکساندر ایفیموف، سفیر روسیه در دمشق حضور داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان