//
کدخبر: ۸۶۳۴۴ //

ترامپ: روابط با روسیه بدتر از زمان جنگ سرد است/ تقصیر مولر است

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که روابط با روسیه بدتر از زمان جنگ سرد است و بازرس ویژه پرونده مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقصر تشدید تنش‌ها با مسکو است.

ترامپ: روابط با روسیه بدتر از زمان جنگ سرد است/ تقصیر مولر است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک سری توئیت از احتمال حملات نظامی به متحدان سوری روسیه خبر داد و شدیدترین لفاظی‌های ضد روسی خود در زمان ریاست جمهوری‌اش را مطرح کرد.

وی گفت: روابط ما با روسیه در حال حاضر در بدترین حالت خود قرار دارد و حتی از زمان جنگ سرد نیز بدتر است. هیچ دلیلی برای این مسئله وجود ندارد.

ترامپ ضمن به سخره گرفتن تهدید مسکو مبنی بر اینکه هر گونه موشک آمریکا را که سوریه را هدف بگیرد ساقط خواهد کرد، از مسکو به خاطر روابطش با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه انتقاد کرد.

ترامپ گفت: روسیه متعهد شده تا تمامی موشک‌هایی را که به طرف سوریه پرتاب می‌شوند ساقط کند. روسیه آماده باش چرا که این موشک‌ها که موشک‌هایی جدید و هوشمند هستند در راهند. شما نباید با حیوانی که مردم خود را با تسلیحات شیمیایی می‌کشد شریک می‌شدید.

اظهارات ترامپ چند دقیقه پس از آن مطرح شد که فاکس نیوز به نقل از گزارشگری از تهدید مسکو برای ساقط کردن موشک‌هایی که سوریه را هدف می‌گیرد و عواقب جدی آن خبر داد.

این در حالیست که کاخ سفید هنوز سیستم تسلیحاتی را که ترامپ به آن اشاره کرده تایید نکرده است.

در همین حال ترامپ از انتقاد از شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اجتناب کرد و بار دیگر دورنمای همکاری‌های وعده داده شده با مسکو از جمله برگزاری نشستی در خصوص کنترل تسلیحاتی را مطرح کرد.

ترامپ در یکی از توئیت‌های روز چهارشنبه خود نوشت روسیه به خاطر اقتصادش به کمک ما نیاز دارد و ما نیز به همکاری تمامی کشورها با یکدیگر نیاز داریم. بهتر نیست که این رقابت تسلیحاتی را متوقف کنید؟

در بحبوحه هشدارها مبنی بر اینکه اخراج رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند برای ترامپ یک خودکشی باشد و به ریاست جمهوری‌اش پایان دهد، وی به طور غیرمنتظره‌ای مولر را مقصر عدم بهبود روابط واشنگتن با مسکو دانست.

وی مدعی شد: بخش اعظم این تنش‌ها با روسیه به خاطر پرونده جعلی و فاسد تحقیقات در خصوص مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که توسط تمامی طرفداران حزب دموکرات یا افرادی که برای باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا کار می‌کردند به وجود آمده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان