//
کدخبر: ۱۷۵۸۳۱ //

دمشق: آزادی جولان حق سوریه است

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آزادی جولان با همه راه های ممکن حق غیرقابل تغییر این کشور است.

 دمشق: آزادی جولان حق سوریه است
به گزارش فرتاک نیوز،

در ادامه این بیانیه آمده است: از دیدگاه دمشق تمام دنیا نمی تواند این حقیقت تاریخی را تغییر دهد که جولان متعلق به سوریه است.

وزارت خارجه سوریه افزود: این تصمیم امریکا نشانگر میزان خصومت امریکا نسبت به امت عربی است و واشنگتن با این اقدام ثابت کرد که دشمن اساسی و مهم جهان عرب است .

در ادامه این بیانیه آمده است که این تصمیم امریکا و اقدام ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر بلندی های اشغالی جولان نشانگر تجاوز آشکار و همپیمانی بسیار نزدیک بین واشنگتن و رژیم صهیونیستی بر نادیده گرفتن سیادت و حاکمیت سوریه است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد. وی امروز نیز متن فرمانی را در همین ارتباط امضا کرد.

رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.

کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به دنبال این تصمیم ترامپ اکنون شمار زیادی از کشورها و شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف با صدور بیانیه و سخنرانی این تصمیم امریکا را فاجعه بار توصیف کرده و آن را محکوم کردند.

شخصیت های مزبور نسبت به تبعات چنین تصمیمی از سوی آمریکا برای منطقه هشدار دادند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه با تاکید بر پشتیبانی نامحدود و مستمر سران واشنگتن از رژیم عاصب اشغالگر اسراییل آمده است ، تصمیم اخیر ترامپ بالاترین سطح از مخالفت با مشروعیت بین المللی و یک توهین آشکار به جامعه جهانی است و وی با این اقدام و تجاوز آشکار مصداقیت جایگاه سازمان ملل متحد را نیز زیر سوال برد.

وزارت خارجه سوریه با اشاره به اینکه قطعنامه های سازمان ملل متحد در خصوص منطقه اشغالی جولان و به خصوص قطعنامه 497 در سال 1981 میلادی تاکید دارد که وضعیت قانونی جولان سوریه به عنوان یک خاک اشغال شده است و با تصمیم و الحاق این خاک به رژیم اشغالگر اسراییل مخالفت و تصریح کرده است که چنین اقدامی باطل است و نمی تواند هیچ اثر قانونی داشته باشد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه تاکید شده است که ترامپ حق قانونی برای مشروع ساختن اشغالگری و تجاوز به خاک دیگران را با استفاده از زور ندارد و این سیاست دشمنانه امریکا منطقه و همه جهان را در معرض خطر قرار می دهد و یک مسیری را در روابط بین الملل بدعت گذاری می کند که صلح و ثبات و امنیت در جهان را در معرض خطر و نابودی قرار می دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان