//
کدخبر: ۱۷۵۷۶۹ //

تجدید نظر کره شمالی و بازگشت مقامات این کشور به دفتر ارتباطات مشترک دو کره

کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی امروز (دوشنبه) با بازگرداندن تعدادی از مقامات کشورش به دفتر ارتباطات مشترک دو کره، در تصمیم خود برای خروج کارمندانش از این دفتر تجدیدنظر کرد؛ تجدیدنظری غیرمنتظره که پس از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای عدم اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ صورت گرفت.

تجدید نظر کره شمالی و بازگشت مقامات این کشور به دفتر ارتباطات مشترک دو کره
به گزارش فرتاک نیوز،

 چند ساعت پس از آنکه آمریکا نخستین تحریم‌های جدید علیه کره شمالی از زمان برگزاری دومین نشست میان این دو کشور را اعمال کرد، کره‌شمالی روز جمعه اعلام کرد که کارمندانش را از دفتر ارتباطات مشترک دو کره خارج می‌کند.

این دفتر ارتباطات که در منطقه کائه سونگ قرار دارد، در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی افتتاح شد و یکی از تحولات کلیدی در جریان بهبود روابط میان دو کره در سال گذشته بود.

خروج مقامات کره شمالی از این دفتر مانعی برای تلاش‌های مون جائه – این، رئیس جمهور کره‌جنوبی برای مشارکت با پیونگ یانگ محسوب می‌شد. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که با اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی مخالف است.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی امروز در بیانیه‌ای گفت: تعدادی از کارمندان کره شمالی در این دفتر ارتباطات مشغول فعالیت هستند.

این وزارتخانه افزود: پس از آنکه کارمندان کره شمالی به مقامات کره جنوبی گفتند که می‌خواهند فعالیت خود را در این دفتر طبق معمول همیشه از سر بگیرند، هر دو طرف امروز رایزنی‌ای را در آنجا برگزار کرده و طبق معمول همیشه به فعالیت‌های خود در این دفتر ادامه خواهند داد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داده که حدود چهار یا پنج مقام کره شمالی امروز در سر کار خود در این دفتر حاضر شدند که حدود نیمی از تعداد همیشگی کارمندان کره‌شمالی در این دفتر محسوب می‌شود و هیچ مقام ارشدی در بین آنها حضور نداشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان