//
کدخبر: ۱۷۵۴۳۹ //

نمایش موشکهای با قابلیت حمله کلاهک هسته‌ای در رژه نظامی بزرگ روز ملی پاکستان

پاکستان امروز (شنبه) به مناسبت روز ملی این کشور مراسم بزرگ و مفصلی برگزار کرده و در همین راستا یک رژه نظامی دو ساعته با شرکت حدود چهار هزار نفر و با نمایش گذاشتن موشکهای هسته‌ای خود به نمایش گذاشت.

نمایش موشکهای با قابلیت حمله کلاهک هسته‌ای در رژه نظامی بزرگ روز ملی پاکستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 ‌به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امروز ۲۳ مارس مصادف با روز ملی پاکستان است. تاریخچه این روز مربوط به تصویب قطعنامه موسوم به " قطعنامه لاهور" به تاریخ ۲۳ مارس ۱۹۴۰ است که به موجب آن کشور پاکستان از هند جدا و تشکیل شد. ۱۶ سال بعد از این اتفاق درست در همین روز ۲۳ مارس، پاکستان اولین قانون اساسی خود را تصویب کرد.

در مراسم امروز به مناسبت روز ملی پاکستان، رژه نظامی با شرکت سربازان شاخه‌های مختلف ارتش این کشور و همین طور چندین تن از نیروهای عربستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در این رژه ارتش پاکستان از این فرصت برای به نمایش گذاشتن موشک‌های خود که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند، استفاده کرد و چندین مورد از این موشک‌ها شامل موشک کوتاه برد "نصر" موشک کروز "بابور"، موشک بالستیک برد متوسط "قائوری" و موشک‌های سری "شاهین ۱"و  "شاهین ۳" را که قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند به نمایش گذاشت.

همچنین پاکستان از ادوات نظامی دیگر خود شامل تانک‌های "الخالد" و "الضرار "و جنگنده‌های اف ۱۶ و جی اف ۱۷ در کنار سیستم‌های تسلیحاتی دیگر نیز برای برگزاری این رژه استفاده کرد.

در ‌عین ‌حال در ادامه این مراسم نمایش‌های هوایی نیز توسط اسکادران‌های هواپیماهای پاکستانی، ترکیه ای و چینی برگزار شده و در ادامه مراسم، واحدهای چترباز از پاکستان، جمهوری آذربایجان ، برونئی ، بحرین ، عربستان و سریلانکا نیز برنامه‌هایشان را اجرا کردند.

در این مراسم، ماهاتیر محمد به عنوان مهمان افتخاری حضور داشت. در ‌عین ‌حال ژنرال ذاکر حسن‌اف ، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به همراه ژنرال شیخ محمد بن عیسی آل خلیفه ، فرمانده گارد ملی بحرین و مقاماتی از سوی دولت عمان هم از مهمانان این مراسم بودند.

با وجود این که هیاتی از هند در مراسم روز ملی پاکستان برای سال ۲۰۱۸ شرکت داشت، در مراسم امسال این اتفاق به دلیل تشدید تنش در بین این دو کشور همسایه رخ نداد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان