//
کدخبر: ۱۷۵۰۲۴ //

درخواست سناتورهای آمریکایی از پادشاه عربستان برای آزادی مخالفان و فعالان حقوق بشری

۹ تن از سناتورهای دموکرات آمریکا از پادشاه عربستان درخواست کردند که مخالفان و فعالان حقوق بشر از جمله یک شهروند آمریکایی که از سال ۲۰۱۷ در عربستان زندانی است را آزاد کند.

درخواست سناتورهای آمریکایی از پادشاه عربستان برای آزادی مخالفان و فعالان حقوق بشری
به گزارش فرتاک نیوز،

 این سناتورهای دموکرات در نامه‌ای نوشته‌اند: علاوه بر اینکه سازمان‌های معتبر بین‌المللی بازداشت خودسرانه فعالان و مخالفانی را که به طور خودسرانه و بدون محاکمه به مدت طولانی بازداشت شده‌اند، گزارش کرده‌اند، اسنادی مبنی بر تبعیض سیستماتیک علیه زنان و اقلیت‌های دینی، بدرفتاری با کارگران مهاجر و موارد دیگر نیز موجود است.

این قانونگذاران خواستار عفو ولید ابوالخیر، وکیل حقوق بشر و رائف بدوی، نویسنده منتقد و آزادی لجین الهذلول و سمر بدوی، فعالان حقوق زنان و دکتر ولید فتیحی، شهروند آمریکا شدند که بدون اعلام اتهام از نوامبر ۲۰۱۷ در زندان به سر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این سناتورهای دموکرات همچنین در این نامه ابراز نگرانی کرده‌اند که هرگونه اصلاح داخلی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان توسط اقداماتی مانند قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، "وابستگی بیش از حد" به مجازات اعدام و مداخله نظامی عربستان در یمن "به شدت تضعیف" شده است.

دیک دوربین، دایان فاینستاین، کریستن گیلیبرند، ریچارد بلومنتال، الیزابت ورن، رُن وایدن، اِد مارکی و جین شاهین ازجمله سناتورهایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

آنان همچنین در این نامه اشاره کرده‌اند: منافع مشترک ما باید با حمایت از ارزش‌ها و آزادی‌های بنیادی مورد تاکید قرار گیرند زیرا مسائل دیگر پایدار نخواهند بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۰۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان