//
کدخبر: ۱۷۳۸۶۶ //

سازمان ملل خواهان کمک هشت میلیارد دلاری برای بحران سوریه

در روز پایانی کنفرانس کمک مالی برای بحران سوریه که زیر نظر سازمان ملل در بروکسل برگزار می‌شود، هر یک از کشورهای شرکت‌کننده متعهد شدند مبالغی را به این بحران اختصاص دهند.

سازمان ملل خواهان کمک هشت میلیارد دلاری برای بحران سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان ملل با اشاره به میلیون‌ها سوری که در آن کشور یا در اردوگاه‌های آوارگان نیاز فوری به کمک دارند، خواستار کمک‌های مالی به مبلغ هشت میلیارد و سیصد میلیون دلار شده است.

سازمان ملل ۳.۳ میلیارد دلار از این مبلغ را برای نیازمندان در داخل سوریه و ۵.۵ میلیارد دلار را برای آوارگان و پناهجویان درخواست کرده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشست بروکسل گفت که این اتحادیه متعهد می‌شود دو میلیارد و یکصد میلیون یورو از این مبلغ را تأمین کند که یک‌ونیم میلیارد یوروی آن به آوارگان سوری در ترکیه اختصاص می‌یابد.

در همین حال، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در بیانیه‌ای بر «پایبندی ایالات متحده بر حمایت از کمک‌های بشردوستانه برای شهروندان سوری» تأکید کرده است.

سازمان ملل سال گذشته نیز مبلغ مشابهی را برای کمک به بحران انسانی سوریه درخواست کرده بود.

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیش از یک میلیارد یورو به پناهجویان سوری اختصاص خواهد داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس حامیان سوریه در بروکسل اظهار کرد: مفتخرم اعلام کنم اتحادیه اروپا مبلغ ۵۶۰ میلیون یورو را جهت کمک به سوریه و منطقه برای سال ۲۰۱۹ اختصاص داده و آماده است همین مبلغ را برای سال ۲۰۲۰ اختصاص دهد.

موگرینی تأکید کرد: مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو را به عنوان جزئی از بخش دوم حمایت‌ها از پناهجویان به ترکیه اختصاص می‌دهد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز امروز با اشاره به توافقات به دست آمده در سومین کنفرانس بین‌المللی کمک به سوریه در بروکسل اعلام کرد، برلین قصد دارد ۱.۴۴ میلیارد یورو (۱.۶۳ میلیارد دلار) به عنوان کمک بشردوستانه برای مردم سوریه اختصاص دهد.

همچنین او امروز در جمع خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا در عملیات بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد و همزمان با آغاز روند سیاسی در ژنو، این موضوع با بانک جهانی بررسی می‌شود.

سومین کنفرانس بروکسل برای حمایت از سوریه از روز سه‌شنبه آغاز شد و برای سه روز ادامه داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۸۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان