//
کدخبر: ۱۵۴۳۹۲ //

"کلاه سفیدها در غارت و قاچاق اعضای بدن در سوریه دخیل هستند"

رئیس بیناد مطالعه دموکراسی در گزارش خود به سازمان ملل اعلام کرد، اعضای سازمان کلاه سفیدها در قاچاق اعضای بدن انسان و سرقت و فساد در سوریه نقش دارند.

"کلاه سفیدها در غارت و قاچاق اعضای بدن در سوریه دخیل هستند"
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماکسیم گریگوریف، رئیس بیناد مطالعه دموکراسی در این گزارش آورده است: افرادی که توسط کلاه سفیدها از خانه‌ها و شهرهایشان خارج می‌شوند دیگر زنده برنمی‌گردند. به عنوان مثال، فردی که جراحات سطحی برداشته و نجات یافته، از محل سکونتش برده می‌شود و سپس با شکمی پاره شده و اعضای بدنی که دیگر نیستند، بازگردانده می‌شود.

وی با اشاره به شهادت چند شاهد از جمله تعدادی از اعضای گروه کلاه سفیدها که گروهشان در قاچاق اعضای بدن مجروحان در سوریه به ویژه زنان دخیل است، به این مساله اشاره کرد که آنها اقدام به غارت مغازه‌ها و تخریب ساختمان‌ها می‌کنند.

رئیس بیناد مطالعه دموکراسی از قول یکی از اعضای گروه کلاه سفیدها در دومای روسیه گفت:‌ به عنوان مثال برخی از اعضای گروه به آپارتمانی وارد شدند که زنی بیمار در آن بستری بود. آنها برای کمک به او رفتند اما وقتی متوجه شدند او مقادیری طلا دارد، آنها را به سرقت بردند.

خود اعضای کلاه سفیدها در سوریه نیز درباره سیستم گسترده فساد و سرقت در میان حامیان این سازمان گزارش داده‌اند.

رئیس بیناد مطالعه دموکراسی همچنین با اشاره به اطلاعات ارائه شده از سوی یکی از اعضای کلاه سفیدها ادامه داد،‌ رهبران این نهاد از پول‌ها و کمک‌هایی که دریافت می‌کنند، برای منافع شخصی خود استفاده می‌کنند. درضمن، کلاه سفیدها اقدام به ایجاد استحکامات برای تروریست‌ها و گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه می‌کنند. آنها به این گروه‌ها آب و غذا می‌رسانند و تروریست‌های مجروح را از خط مقدم خارج می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان