//
کدخبر: ۱۷۳۶۵۶ //

نقش «سیا» در حمله به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا

منابعی مطلع به یک روزنامه اسپانیایی گفتند در حمله‌ای که به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا رخ داد، دو تن از مهاجمان با سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) ارتباط داشتند.

نقش «سیا» در حمله به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق گزارش‌ها، تیم تحقیق اسپانیایی باور دارند دو مهاجمی که ماه گذشته به سفارت کره‌شمالی در «مادرید» حمله کردند با سازمان «سیا» ارتباط داشتند.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، هیچ‌یک از ۱۰ نفری که پس از حمله به سفارت کره‌شمالی دست‌وپای کارکنانش را بسته و آن‌ها را کتک زدند، تا کنون دستگیر نشده‌اند اما منابعی آگاه روز چهارشنبه به روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس» گفته‌اند هویت چند تن از آن‌ها از طریق شواهد ویدئویی مشخص شده است و دستگاه‌های محرمانه اسپانیایی دو تن از آن‌ها را در ارتباط با سازمان سیای آمریکا تشخیص داده‌ است.

افراد تیم تحقیق در این زمینه شامل پلیس ملی و سرویس محرمانه «سی‌ان‌آی» هستند. این افراد با سازمان سیا تماس برقرار کردند تا دخالت احتمالی آمریکا در این اتفاق را جویا شوند. به گفته منابعی در دولت اسپانیا، پاسخ سیا به تیم تحقیق اسپانیایی، «غیرمتقاعدکننده» بود.

حمله مهاجمان به این سفارت‌خانه، پنج روز پیش از شروع نشست کیم و ترامپ در ویتنام رخ داد. مهاجمان تلفن‌های همراه و کامپیوترهای کارکنان سفارت را به سرقت بردند.

«کیم هیوک چول» آخرین سفیر کره‌شمالی در اسپانیا رهبری تیم مذاکره‌کنندگان این کشور را در نشست «هانوی» برعهده داشت. او در سپتامبر ۲۰۱۷ در پاسخ به آزمایش‌های اتمی کشورش، توسط دولت اسپانیا از این کشور اخراج شد اما کسی جایگزین او نشد.

در روز حادثه، مهاجمان کارکنان سفارت را بسته و روی سرشان کیسه کشیدند. سپس به قصد مطلع شدن از موقعیت یک سری فایل و پرونده، آن‌ها را کتک زدند. گفته می‌شود مأمور اتاق بازرگانی که در آن زمان بالاترین مقام سفارت‌خانه بود، در اتاقی مجزا مورد بازجویی قرار گرفت.

دادگاهی در مادرید مسئول رسیدگی به این پرونده است اما تا کنون کسی در این ارتباط دستگیر نشده است.

پیش از این نیز روزنامه اسپانیایی «ال کانفیدنشیال» نوشت در حالی‌که پلیس و واحد اطلاعات خارجی مرکز اطلاعات ملی اسپانیا در حال بررسی همه سناریوهای محتمل در این حادثه هستند، منابع مطلع به این روزنامه اسپانیایی گفتند که فرضیه وجود عملیات هماهنگ نهادهای اطلاعاتی آمریکا و همتایان خارجی آنها در این حادثه در حال قوت گرفتن است. شیوه حمله به سفارت کره شمالی در مادرید نیز شبیه روش کاری دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای واقع در آمریکای شمالی و عملیات مخفیانه آن‌هاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان