//
کدخبر: ۱۷۲۹۸۰ //

عملیات‌های شبانه آمریکا بدون هماهنگی با دولت افغانستان انجام می‌شود

مقامات افغان در پی کشته شدن زنان و کودکان در عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در ولایت وردک، اعلام کردند که این عملیات بدون هماهنگی با دولت افغانستان انجام شده است.

 عملیات‌های شبانه آمریکا بدون هماهنگی با دولت افغانستان انجام می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اثر افزایش عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در افغانستان در یک سال اخیر صدها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست داده‌اند.

اخیرا بر اثر عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در میدان وردک نیز 6 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

«مظفرالدین یمین» والی وردک با اشاره به این موضوع تصریح کرد: عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است بدون هماهنگی با دولت این کشور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره به مقامات با صلاحیت پیشنهاد کردیم که عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی باید با دولت محلی هماهنگ شود تا به غیرنظامیان آسیبی نرسد.

والی وردک اظهار داشت: خانواده‌ای که اخیرا بر اثر عملیات شبانه نیروهای آمریکایی در این ولایت کشته شدند با دولت افغانستان کار می‌کرد.

«نفیسه عظیمی» عضو کمیسیون امور دفاعی پارلمان افغانستان از عدم هماهنگی عملیات‌های نظامی با دولت این کشور انتقاد کرد.

وی اظهارداشت: عملیات‌های شبانه که بدون هماهنگی با دولت محلی صورت می‌گیرد باعث ایجاد فاصله بین مردم و دولت افغانستان شده است.

نماینده پارلمان افغانستان تصریح کرد که برای کسب حمایت مردمی و ایجاد فضای اعتماد باید عملیات‌های شبانه نیروهای خارجی در این کشور متوقف شوند.

این در حالی است که پیش از این نیز بارها نمایندگان سنا و پارلمان افغانستان خواستار توقف عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در این کشور شده است.

با وجود تلفات غیرنظامیان و هشدارهای مکرر پارلمان و سنای افغانستان عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در ماههای اخیر به صورت بی سابقه افزایش یافته است.

همزمان با افزایش عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در افغانستان مذاکرات صلح آمریکا با طالبان نیز در قطر جریان دارد.

کارشناسان معتقدند که عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی در افغانستان یکی از موانع اصلی در روند مذاکرات صلح این کشور محسوب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۹۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان