//
کدخبر: ۱۶۸۲۰۹ //
اسپوتنیک گزارش داد :

جابجایی عناصر داعش با طلاهای سرقتی از سوریه و عراق توسط بالگردهای آمریکایی

برخی رسانه‌ها از زد و بند نیروهای آمریکایی با عناصر داعشی و انتقال آن‌ها با بالگردهای خود به مکان‌های نامعین همراه با طلاهای سرقتی از مردم سوریه و عراق اشاره کردند.

جابجایی عناصر داعش با طلاهای سرقتی از سوریه و عراق توسط بالگردهای آمریکایی
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی رسانه‌ها به انتقال برخی تروریست‌های تسلیم شده داعش همراه با طلای سرقتی مردم عراق و سوریه توسط بالگردهای آمریکایی اشاره کردند.

  خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از «سانا»  نوشت که بالگردهای آمریکایی  داعشی‌های تسلیم شده را با جعبه‌های حاوی مقادیر زیادی طلا از منطقه «الدشیشه» در استان «الحسکه»  در جنوب سوریه به مکانی دیگر منتقل کرده‌اند.  

منابع محلی مدعی شدند که گروه‌های تروریستی طلاهای سرقتی را در شهر الدشیشه در مکانی امن نگهداری می‌کردند. گفته می‌شود تروریست‌های داعش 40 تن طلای  مردم شهر موصل در عراق و دیگر نواحی در سوریه را به الدشیشه انتقال داده بودند.

 به گفته این منابع ، بالگردهای آمریکا مستقر در «حاجون» در «دیرالزور» و الدشیشه تروریست‌های تسلیم شده را با طلاهای سرقتی جابجا کرده و سپس  به آن‌ها برای نقد کردن طلاهای سرقت شده کمک کرده است.

این در حالی است که آمریکا تاکنون در این زمینه هیچگونه اظهار نظری نکرده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز در روزهای گذشته اعلام کرده بود که ائتلاف آمریکا در تلاش است، سرکرده‌ها و عناصر داعش را که در دیرالزور سوریه محاصره هستند، وادار کند که تسلیم شوند و هدف این ائتلاف، تصاحب 40 تن طلا و میلیون‌ها دلاری است که در دست عناصر داعش قرار دارد.

آمریکا بارها از سوی کشورهای دیگر  متهم به انتقال تروریست‌های داعش شده به طوری که خبرگزاری سانا در این زمینه نوشت که  آمریکا در مواردی با بالگرد فرمانده‌هان داعش و خانواده‌های آن‌ها را به اردوگاه‌های آموزشی انتقال داده است.

اولین مورد از این زد و بند پشت پرده آمریکا با تروریست‌های داعش در سپتامبر(شهریور) 2017 برملا شد که طی آن بالگردهای آمریکایی فرمانده‌هان داعش را از دیرالزور به شمال سوریه بردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان