//
کدخبر: ۱۷۲۵۴۱ //

پیشنهادات واشنگتن برای حل اختلافات دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در سفر اخیر خود به لبنان سه پیشنهاد برای حل اختلافات لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای دریایی ارائه داده است.

پیشنهادات واشنگتن برای حل اختلافات دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه به نقل از چند منبع سیاسی آگاه نوشت: دیوید ساترفیلد، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک که دوشنبه گذشته به لبنان سفر کرده بود، در دیدار با مقامات این کشور سه پیشنهاد برای حل و فصل مناقشه میان بیروت و رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای دریایی ارائه کرد.

پیشنهاد اول ساترفیلد به مقامات لبنان این است که بیروت خط "هوف" را بپذیرد. هوف، خطی  است که "فردریک هوف"، دیپلمات کهنه کار آمریکایی و نماینده سابق دولت آمریکا در تحولات سوریه، افسر سابق ارتش آمریکا و وابسته سابق نظامی سفارت آمریکا در بیروت در سال ۲۰۱۲ مطرح کرد و بر اساس آن لبنان می‌تواند از ۵۵ تا ۶۰ درصد مناطق مورد مناقشه بهره‌برداری کند و تکلیف بخش باقیمانده زمان ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی به صورت رسمی مشخص شود.

این درحالی است که منابع مذکور گفتند که نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان پیشتر این پیشنهاد ساترفیلد را که طی سفر قبلی‌ وی به لبنان مطرح شد، رد کرده بود.

دوم اینکه شرکت‌های خصوصی استخراج نفت و گاز لبنان و رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای تقسیم سرمایه‌های نفت و گاز در مناطق مورد مناقشه انجام دهند.

طبق این گزارش، سومین پیشنهاد دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به مقامات لبنان نیز ازسرگیری مذاکره بر سر مرزهای دریایی با قبرس است.

طبق گفته منابع مذکور، پیشنهاد سوم ساترفیلد زمان زیادی می‌برد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۵۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان