//
کدخبر: ۱۶۸۲۸۰ //

خروش هزاران یمنی در صنعا و الحدیده در حمایت از مردم فلسطین

صدها هزار نفر از مردم یمن در شهرهای صنعا و الحدیده روز یکشنبه علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین تظاهرات برگزار کردند.

خروش هزاران یمنی در صنعا و الحدیده در حمایت از مردم فلسطین
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، مردم یمن با برگزاری راهپیمایی با عنوان «برائت از خائنان» علیه تلاش برخی از کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بر اساس این گزارش، «شمس الدین شرف الدین» مفتی اعظم یمن طی سخنانی در جمع مردم در صنعا گفت: هویت ما اجازه نمی دهد تا دست به سوی اشغالگران غاصب و متجاوزان مجرم دراز کنیم.
وی افزود: آنچه که در ورشو اتفاق افتاد تنها تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نبود بلکه تشکیل ائتلاف علیه امت ما و هویت ما بود.
ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن نیز در جمع تظاهرات کنندگان گفت: مردم یمن زمان طولانی است که شناخته اند چه کسانی مزدوران آمریکا و اسرائیل هستند.
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز که در این تظاهرات شرکت کرده بود، طی سخنانی گفت: مسیر انقلاب در یمن همان مسیر آزادگان در فلسطین و لبنان است و افزود: آنچه که در ورشو اتفاق افتاد بزرگتر از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود و در واقع ائتلاف شر علیه آزادی خواهان منطقه است.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اضافه کرد: افتخار می کنیم که ما را به جریان مقاومت در فلسطین و لبنان منتسب می کنند و ننگ برای کسانی است که خواستند تا به ترامپ و نتانیاهو متوسل شوند.
در این تظاهرات مردم، با در دست داشتن پلاکاردهایی از مردم فلسطین حمایت و تلاش های برخی از کشورهای عربی منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
این تظاهرات به درخواست «عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در صنعا و الحدیده برگزار شد.
«خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن پنج شنبه گذشته در کنفرانس ورشو در کنار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل و «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا نشسته بود و این اقدام با واکنش شدید مردم یمن و مقام های این کشور مواجه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان