//
کدخبر: ۱۷۱۷۶۲ //

ترکیه، کانادا و انگلیس با یک "برنامه امنیتی" واشنگتن همکاری نمی‌کنند

به دنبال ادغام کنسول‌گری آمریکا با سفارت‌خانه این کشور در قدس اشغالی، چند کشور از جمله ترکیه با ادامه مشارکت در برنامه حمایت از نیروهای امنیتی فلسطین که از کنسولگری آمریکا در قدس انجام می‌شد، اعلام مخالفت کردند.

ترکیه، کانادا و انگلیس با یک "برنامه امنیتی" واشنگتن همکاری نمی‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از القدس العربی، منابع آگاه گفتند، پس از اینکه وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) سفارتش در اراضی اشغالی را با کنسولگری خود در قدس اشغالی ادغام کرد، تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کانادا و انگلیس طی روزهای گذشته به واشنگتن اطلاع دادند، نمی‌توانند در برنامه حمایت از نیروهای امنیتی فلسطین شرکت کنند؛ برنامه‌ای که از کنسولگری مذکور آمریکا برگزار می‌شد.

پیش از این، طرف‌هایی از جمله ترکیه، اتحادیه اروپا و کانادا با تصمیم واشنگتن مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت خود از تل‌آویو به این شهر اشغالی مخالفت کرده بودند.

برنامه "هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا" در ماه مارس ۲۰۰۵ با هدف ارائه کمک حرفه‌ای به دستگاه‌های امنیتی فلسطین ایجاد شد و مقرش کنسولگری آمریکا در قدس غربی بود. در این برنامه ۴۵ تن از جمله افسران ارتش آمریکا و کانادا و نیز افسران انگلیس، ترکیه و غیرنظامیان آمریکایی فعالیت می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) کنسول گری آمریکا را با سفارت آمریکا با نام "واحد امور فلسطین" در سفارت آمریکا ادغام کرد.

به گفته منابع مذکور، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی قول داده این مشکل را حل کند.

منابع عنوان داشتند که تا زمان دست‌یابی به راه‌حل‌های قابل قبول، با هیچ یک از موسسه‌های وابسته به سفارت آمریکا همکاری صورت نخواهد گرفت.

برنامه "هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا" شامل آموزش نیروهای امنیت ملی فلسطین و کمک به وزارت داخلی آن در فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک می‌شود. در سال ۲۰۱۰ ارزش این طرح آمریکا به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

منابع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که این موضع‌گیری همسو با موضع این کشورها در مخالفت با تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل صورت گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان