//
کدخبر: ۱۷۰۹۳۸ //

پارلمان انگلیس طرح اصلاح شده ترزا می برای بریگزیت را تایید کرد

پارلمان انگلیس نسخه اصلاح‌شده بریگزیت را که ترزا می نخست وزیر تقدیم پارلمان کرده، تایید کرد؛ نسخه‌ای که امکان تعویق در خروج را فراهم می‌کند.

پارلمان انگلیس طرح اصلاح شده ترزا می برای بریگزیت را تایید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری دویچه وله، قانونگذاران انگلیسی حمایت خود را از یک برنامه سه مرحله‌ای اعلام کردند که این برنامه این اجازه را به آنها می‌دهد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تعویق بیندازند.

پارلمان با طرح سه مرحله‌ای که می ارائه کرده موافقت کردند که به او فرصت بیشتری برای مذاکرات مجدد در زمینه تواقق دست یافته شده با بروکسل در سال ۲۰۱۸ را می‌دهد.

می گفت، اگر در ایجاد اصلاحات ضروری در دستیابی به موافقت پارلمان شکست بخورد نمایندگان می‌توانند ۱۳ و ۱۴ مارس به خروج بدون توافق در ۲۹ مارس یا تعویق آن رای دهند.

نمایندگان با اکثریت قاطع با اصلاحیه‌ای که یک نماینده حزب کارگر ارائه کرده و می را به موعد زمانی ملزم می‌کند، مواقفت کردند. این اصلاحیه با ۵۲۰ رای در مقابل ۲۰ رای به تصویب رسید.

برخی از قانونگذاران بر این باورند که باید بریگزیت که قرار است در ۲۹ ماه مارس انجام گیرد به تعویق بیفتد و برخی نیز خواهان خروج انگلیس بدون توافق با اتحادیه اروپا هستند.

 این در حالیست که حزب کارگر اعلام کرده‌ که به دنبال برگزاری دومین رفراندوم بریگزیت بوده و جرمی کوربین رهبر این حزب اپوزیسیون انگلیس گفته گزینه دومین رفراندوم بریگزیت روی میز قرار دارد.

وی ادامه داد: ما از یک رأی گیری عمومی برای بار دوم درباره بریگزیت حمایت می‌کنیم.

به تازگی نخست‌وزیر انگلیس گفت، برای پرهیز از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا به پارلمان اجازه خواهد داد تا در مورد تعویق سه ماهه اجرای این برنامه رأی‌گیری کند.

این تغییر آشکار در استراتژی سرسختانه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس پس از آن روی می‌دهد که تعداد زیادی از وزرای کابینه او در روزهای اخیر تهدید به استعفا کرده و حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت نیز اعلام کرد که از برگزاری یک همه‌پرسی دیگر در مورد رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان