//
کدخبر: ۱۷۰۶۱۰ //

برآورد ارتش آمریکا از تشدید توانایی نظامی روسیه و چین

ارتش آمریکا برآورد کرده که توانایی های نظامی ارتش روسیه در سال 2028 و نیز قابلیت های نظامی چین در حدود سال 2030 به اوج خواهد رسید و به این ترتیب آمریکا حدود یک دهه وقت دارد برای مقابله با این تهدیدها آماده شود.

 برآورد ارتش آمریکا از تشدید توانایی نظامی روسیه و چین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، 'مارک اسپر' مقام ارشد غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه ای گفت که ارتش آمریکا نزدیک به 200 برنامه تسلیحاتی را کاهش می دهد، لغو می کند یا به تعویق می اندازد و اعتبارات مالی خود را بر توانایی هایی با هدف شکست ارتش های نوظهور روسیه و چین متمرکز خواهد کرد.

وی افزود: نگاه ما به سال 2028 است که توانایی نظامی روسیه به اوج خواهد رسید و چینی ها نیز در حدود سال 2030 به اوج قدرت نظامی خواهند رسید.

روسیه و چین از سالها پیش در حال نوسازی نیروهای نظامی خود بوده اند در حالیکه آمریکا مشغول مبارزه با شورش ها در خاورمیانه بوده است.

اسپر گفت: آمریکا برای پرداخت هزینه های جنگ در عراق و افغانستان، آمادگی خود را در برابر کشورهایی مانند چین و روسیه 'در رهن گذاشت'.

وی افزود: به همین دلیل، ارتش آمریکا اکنون باید تجهیزاتی را که به مدت 40 سال فعال بوده اند نوسازی کند.

ارتش آمریکا در سال مالی 2019 درخواست بودجه 182 میلیارد دلاری برای تامین مالی برنامه ها و دستمزدها و همچنین هزینه های جنگ های جاری را دارد. از این بودجه درخواستی ، 22 میلیارد دلار برای خرید سامانه های تسلیحاتی اختصاص یافته است.

با اعلام بودجه پنتاگون در هفته های آینده مشخص خواهد شد که چه برنامه هایی قطع خواهند شد.

اسپر در این زمینه گفت: برنامه هایی برای به روز سازی داشتیم که ضروری نبودند یا اینکه هزینه های آنها توجیه نداشت.

وی تصریح کرد، که ارتش می خواهد اعتبارات مالی را در زمینه 6 اولویت برای نوسازی ارتش متمرکز کند که شامل بهبود شلیک دقیق تر سلاح های در مسافت های طولانی، یک خودروی رزمی جدید، یک بالگرد جدید و سامانه های بهتر دفاع موشکی برای ارتش است.

این مقام پنتاگون ابراز امیدواری کرد که تغییرات در اختصاص بودجه در دهه آینده منافعی برای آمریکا داشته باشد.

وی گفت: اگر قرار است در برابر روس ها و چینی در سال 2030 یا 2040 و 2050 بجنگیم و پیروز شویم اکنون باید ساخت نسل بعدی را آغاز کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان