//
کدخبر: ۱۶۹۰۱۸ //

طوفان در کانال مانش موشک‌های سامانه اس-۴۰۰ ارسالی برای چین را از بین برد

روسیه اعلام کرده، چندی پیش یک کشتی حامل موشک‌های سامانه اس-۴۰۰ این کشور برای تحویل به چین در کانال مانش مابین انگلیس و فرانسه گرفتار طوفان شده و از بین رفته و اکنون مشغول ساخت موشک‌های جایگزین به منظور تحویل به چین به جای این محموله است.

طوفان در کانال مانش موشک‌های سامانه اس-۴۰۰ ارسالی برای چین را از بین برد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از وب سایت درایو، یک مقام روسی تأیید کرد محموله موشک‌های رهگیر سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ برای چین در توفانی در کانال مانش از بین رفته است. روسیه گفته که در چارچوب یک توافق فروش سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ به چین موشک‌های مربوط به این سامانه از مدل ۴۰N۶ را به چین تحویل می‌دهد.

روس‌ها فاش کردند که این موشک‌های رهگیر به دلیل آن که کشتی حامل آنها در طوفان در محل کانال مانش گرفتار شد از بین رفته و به مقصد نرسیده است. همچنین این احتمال مطرح شده که تعدادی از این موشک‌ها احتمالاً به داخل دریا افتاده‌اند.

سرگئی چمزوف مدیر اجرایی شرکت تسلیحات سازی "روس‌تک" روسیه در کنفرانس خبری در محل نمایشگاه و کنفرانس دفاعی بین المللی ۲۰۱۹ امارات (IDEX) اطلاعات جدیدی درباره این اتفاق ارائه کرد.

استیو تریمبل دبیر بخش دفاعی رسانه Aviation Weeks در خصوص جزئیات حرفهای چمزوف نوشت که وی گفته است: این قرارداد تقریباً مدتها پیش امضا شد و ما قرار بود موشک‌های ۴۰N۶ را تحویل دهیم اما در مسیر ارسال شکست ایجاد شد و کشتی که مشغول حمل این موشک‌ها بود در طوفان گرفتار شد بنا بر این مجبور شدیم همه موشک‌های روی این کشتی را از بین ببریم و اکنون مشغول ساخت موشک‌های جدید هستیم.

همچنین بی‌بی‌سی گزارش کرد که طوفان در کانال مانش به این موشک‌ها "آسیب وارد کرده است". براساس گزارش بی‌بی‌سی این کشتی با محموله "آسیب دیده‌اش" ماه مارس گذشته به روسیه برگردانده شده اما دو کشتی دیگر روسی محموله‌های سامانه اس-۴۰۰ را با موفقیت به چین تحویل دادند.

چین به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

دیمیتری شوگایف مقام ارشد صنایع تسلیحاتی روسیه گفت: روسیه تحویل اس-۴۰۰ به چین را تا پایان ۲۰۲۰ تکمیل خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۰۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان