//
کدخبر: ۱۵۹۵۰۹ //

مبادلات بازرگانی روسیه و چین به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید

طبق اطلاعات وزارت بازرگانی چین، در ماه دسامبر سال گذشته میزان مبادلات بازرگانی بین روسیه و چین برای نخستین بار به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد تاریخی در روابط تجاری بین دو کشور است.

 مبادلات بازرگانی روسیه و چین به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

"گائو فین"سخنگوی رسمی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که در اواسط ماه دسامبر سال گذشته میزان مبادلات بازرگانی بین روسیه و چین برای نخستین بار به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است. به گفته وی، این رقم یک رکورد تاریخی در عرصه روابط تجاری بین دو کشور است.

این مقام دولتی تاکید کرد که روسیه جایگاه نخست را در میان اصلی‌ترین شرکای  بازرگانی چین با توجه به قوه محرکه رشد داشته و میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور همچنان در حال رشد است. پکن، بزرگترین شریک تجاری مسکو محسوب شده و روسیه نیز جایگاه دهم در بین شرکای تجاری این کشور را دارد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین یادآور شد که پکن حاضر است در آینده نیز به تلاش‌های برای توسعه روابط چین و روسیه ادامه دهد.

بر اساس اطلاعات اداره اصلی گمرک چین، میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور طی ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال 2018در مقایسه با زمان مشابه در سال 2017، نزدیک به 30 درصد افزایش یافته و به 97.23 میلیارد دلار رسید. صادرات چین به روسیه نیز 12 درصد افزایش داشته و به 43.45 میلیارد دلار رسیده و واردات از روسیه هم بیش از 44 درصد افزایش یافته و به میزان  53.78 میلیارد دلار رسیده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۵۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان