//
کدخبر: ۱۶۷۵۸۵ //

دیدار اردوغان با پوتین درباره سوریه پیش از نشست ۳ جانبه کشورهای "ضامن" روند آستانه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با همتای روس خود اعلام کرد تا زمانی که یگان‌های مدافع خلق کرد از منبج و شرق فرات پاکسازی نشوند تمامیت ارضی سوریه تأمین نمی‌شود.

دیدار اردوغان با پوتین درباره سوریه پیش از نشست ۳ جانبه کشورهای "ضامن" روند آستانه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه در حاشیه نشست سوچی در دیداری دوجانبه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

اردوغان در این دیدار اعلام کرد: ایجاد مناطق امن در سوریه برای رفع نگرانی‌های امنیت ملی بوده و ما بر همین اساس از این مساله حمایت می‌کنیم و خوشحال هستیم که روسیه نیز دیدگاه مثبتی نسبت به این مساله دارد.

اردوغان اضافه کرد: موانع پیش روی کمیته قانون اساسی سوریه باید رفع بشوند. سازمان ملل باید با کمک به این روند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را در آینده نزدیک اعلام کند.

اردوغان در ادامه افزود: خروج آمریکا از سوریه آزمون بزرگی را در پیش روی ما قرار داده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: ترکیه هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا از هرگونه حملات نظامی به پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم سوریه جلوگیری‌ کند. آژانس‌های نظامی ما به شیوه هماهنگ شده عمل می‌کنند. پهپادهای ترکیه هیچ سخت افزاری را در این منطقه شناسایی نکرده است.  

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا در ارتباط با خرید سیستم‌های دفاع هوایی اس ۴۰۰ فشار بسیاری را بر آنکارا اعمال می‌کند.

پوتین نیز در این دیدار گفت: من مطمئن هستم که مذاکرات ما با ترکیه درباره سوریه با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت. برای دستیابی به اهداف تعیین شده در سوریه باید نقشی فعال جامع و مصالحه آمیز داشته باشیم. تاکنون در سایه همکاری‌ها با ترکیه پیشرفت‌های خوبی در سوریه به دست آورده‌ایم.

همچنین پیش از دیدار اردوغان با پوتین وی با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار پشت درهای بسته انجام گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۵۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان