//
کدخبر: ۱۶۶۹۸۵ //

حرف‌های وزیر دفاع بریتانیا درباره افزایش توان و بودجه نظامی در سایه بریگزیت

وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده است که این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا بر توان نظامی خود خواهد افزود. او از کشورهای عضو ناتو خواسته است تا بودجه نظامی خود را افزایش دهند و با اقدامات تحریک‌آمیز روسیه مقابله کنند.

حرف‌های وزیر دفاع بریتانیا درباره افزایش توان و بودجه نظامی در سایه بریگزیت
به گزارش فرتاک نیوز،

 گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده است که بر توان و بودجه نظامی بریتانیا پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد افزود و نقش این کشور در پهنه گیتی را افزایش خواهد داد.

سایت "اشپیگل" به نقل از خبرگزاری رویترز بخش‌هایی از سخنرانی گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا را منتشر کرده است. گفته شده است که بخش‌هایی از متن این سخنرانی پیش از ایراد آن توسط وزیر دفاع بریتانیا از سوی خبرگزاری رویترز رسانه‌ای شده است.

وزیر دفاع بریتانیا نیز همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستار افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو شده است.

ویلیامسون تاکید کرده است که بریتانیا باید بر حضور خود در جهان بیفزاید و آمادگی آن را داشته باشد تا در صورت لزوم با بهره گرفتن از قوه قهریه از منافع خود دفاع کند.

بودجه نظامی و بریگزیت

ویلیامسون در سخنرانی خود درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفته است: بریگزیت برای ما یک لحظه بزرگ در تاریخ کشورمان به ارمغان آورده است؛ لحظه‌ای که به ما اجازه می‌دهد بر حضورمان در جهان بیفزاییم، کارآمدی نیروی نظامی خود را افزایش داده و سهم مهم‌تری در تحولات جهان برعهده گیریم.

وزیر دفاع بریتانیا گفته است که مرزهای بین جنگ و صلح درهم شده است و بریتانیا و متحدانش باید آمادگی آن را داشته باشند که با بهره گرفتن از قهر، از منافع خود دفاع کنند.

ویلیامسون گفته است: ما باید پیمان‌ها و اتحادهای جدیدی پی‌ریزی کنیم، پیمان‌های گذشته را احیا کنیم و آشکارتر از پیش نشان دهیم که بریتانیا کشوری است که در صورت لزوم آماده عمل کردن است. ما ملتی هستیم که مردم جهان آنگاه که به دنبال یافتن رهبری برای هدایت جهان هستند، می‌توانند روی آن حساب کنند.

اقدامات تحریک‌آمیز روسیه

وزیر دفاع بریتانیا بر اتحاد نظامی تنگاتنگ بین این کشور و آمریکا تاکید کرده است. او از کشورهای عضو ناتو خواسته است تا در برابر اقدامات تحریک‌آمیز روسیه از خود واکنش نشان دهند.

ویلیامسون معتقد است که مناسبات غرب و روسیه از زمان پایان جنگ سرد به این سو، هیچ‌گاه چنین بحرانی و تنش‌زده نبوده است.

به باور او مناقشه اوکراین، دخالت‌های احتمالی روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا و سوءقصد به جان جاسوس پیشین روسیه، سرگئی اسکریپال در بریتانیا، از جمله مواردی هستند که به تنش بیشتر در مناسبات بریتانیا با روسیه دامن زده‌اند.

وزیر دفاع بریتانیا گفته است که روسیه باید هزینه این اقدامات را بپردازد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۹۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان