//
کدخبر: ۱۶۶۷۵۳ //

حضور ناوشکن‌های آمریکایی در دریای مورد مناقشه چین جنوبی

هم‌زمان با گسترش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، یک مقام آمریکایی اعلام کرد، دو ناو آمریکا در نزدیکی جزایر چین در دریای چین جنوبی به گشت زنی پرداختند.

حضور ناوشکن‌های آمریکایی در دریای مورد مناقشه چین جنوبی
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، حضور دو ناوشکن آمریکا در نزدیکی جزایر چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی در حالی انجام گرفت که تنش تجاری میان دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان گسترش یافته است.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که دو ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده در امتداد ۱۲ مایل دریایی صخره میس‌چیف در جزایر مورد مناقشه اسپراتلی گشت زدند.

این عملیات آخرین اقدام از سری تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از اقدامات پکن در راستا افزایش نفوذ در این آب‌های استراتژیک است.

هم چنین آمریکا سال‌هاست با ادعای "آزادی کشتی‌رانی"، کشتی‌های جنگی خودش را راهی آب‌های منطقه می‌کند و پروازهایی در نزدیکی مکان‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی دارد. پکن با هدف تاکید بر ادعاهای ارضی خود، اقدام به ساخت جزایر مصنوعی و استقرار زیر ساخت‌های نظامی در جزایر موسوم به اسپراتلی کرده است.

جزایر اسپراتلی یک مجمع الجزایر در دریای چین جنوبی است که در منطقه‌ای مورد مناقشه از این دریا قرار دارد و علاوه بر چین، تایوان، مالزی و فیلیپین و ویتنام نیز مدعی آنها هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۷۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان