//
کدخبر: ۱۶۶۲۰۶ //

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: گفت و گو مهمترین راه برون رفت از مشکلات بین المللی است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در شرایط امروز، مهمترین راه برای برون رفت از مشکلات و بحران های بین المللی، گفت و گو و ایجاد شناخت بهتر و دقیق تر از اشتراکات فرهنگی میان ملت ها است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
گفت و گو مهمترین راه برون رفت از مشکلات بین المللی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 'ابوذر ابراهیمی ترکمان' روز جمعه در دیدار 'نوبوئو تاناکا' رئیس بنیاد صلح ساساکاوا ژاپن افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تا کنون بیش از 100 گفت و گوی دینی و فرهنگی را با کشورهای مختلف به انجام رسانده است و امیدوارم برگزاری اولین دور گفت و گوهای ایران و ژاپن در شهر ایسه هم بتواند زمینه شناخت هر چه بیشتر دو ملت بزرگ ایران و ژاپن را فراهم کند و این گونه برنامه ها و نشست ها در زمینه های مختلف ادامه یابد.
وی با اشاره به تاثیرگذاری شخصیت های مهم در روابط دو کشور تاکید کرد: ایران و ژاپن روابطی تاریخی و طولانی را تجربه کرده اند و نقش اندیشمندان و فرهیختگان دو طرف در توسعه این روابط بسیار قابل توجه و مهم است و باید تلاش کرد با ارتباطات بیشتر اهالی فکر و فرهنگ دو کشور بزرگ ایران و ژاپن، در زمینه شناخت هر چه بیشتر گام برداشت.
ابراهیمی ترکمان اظهار امیدواری کرد با توجه به شناخت و اهمیت موضوعات فرهنگی در روابط دو کشور و تلاش های سفیر ایران در ژاپن در این مورد، روز به روز شاهد توسعه و تعمیق همکاری های دو کشور باشیم.
او با اشاره به جایگاه مهم بنیاد صلح ساساکاوا از یک سو و حوزه فعالیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهان گفت: این دو مجموعه می توانند در راستای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و نشست های تخصصی اقدامات جدی به عمل آورند و آمادگی همکاری مشترک و منسجم عملیاتی، در این زمینه وجود دارد.
رییس بنیاد صلح ساساکاوا هم در این دیدار به جایگاه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیار خرسندم که با هدایت شما این مجموعه مهم به فعالیت های ارزشمند خود و تعمیق روابط اقدام می کند و من همواره در خصوص فرهنگ و تمدن ایران سخن گفته ام و امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی های لازم در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی را عملیاتی کنیم.
'تاناکا' همچنین به اهمیت گفت و گوهای فرهنگی پرداخت و گفت: گفت و گوهای فرهنگی از اهمیت ویژه و فوق العاده ای برخوردار است و باید زمینه های لازم را فراهم کرد. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب و تاریخی دو کشور، گفت: سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ژاپن با توجه به اینکه یک شخصیت برجسته، فعال و متخصص در امور فرهنگی است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم عضویت دارد می تواند در پیگیری توسعه همکاری ها موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه بنیاد صلح ساساکاوا در زمینه توسعه همکاری های فرهنگی میان ایران و ژاپن بسیار موثر عمل کرده است افزود: گفت و گو پدید آورنده صلح و استمرار و تداوم آن باعث قوام صلح می گردد و به نظر می رسد همکاری های مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد صلح ساساکاوا برای شکل دادن به اولین دور گفت و گوهای فرهنگی ایران و ژاپن، بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.
دو طرف در این دیدار در خصوص توسعه همکاری ها به ویژه در اجرای نشست های تخصصی، آغاز گفت و گوهای فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به بحث و تبادل نظر پرداختند.
حسین دیوسالار رایزن فرهنگی و بنی هاشمی رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز در این نشست حضور داشتند.
ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور افتتاح و شرکت در اولین دور گفت و گوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو کشور، به ژاپن سفر کرده است.
او در این سفر همچنین با ساواکا هانیو رئیس کتابخانه ملی مجلس ژاپن، شی میزو رئیس دانشگاه کوگاکان و تعدادی از ایران شناسان و اسلام شناسان ژاپنی دیدار کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۲۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان