//
کدخبر: ۱۶۵۱۵۸ //

مادورو اولتیماتوم اروپا را رد کرد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اولتیماتوم اروپا را درباره برگزاری انتخابات زودهنگام رد کرد.

مادورو اولتیماتوم اروپا را رد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا یکشنبه به دنبال آنکه خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون خود را "رئیس‌جمهوری خودخوانده" این کشور اعلام کرد، این اولتیماتوم را رد کرد.

برخی از این هفت کشور اتحادیه اروپا روز یکشنبه گذشته اعلام کردند که مادورو یا باید انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار کند یا اینکه آنها رهبر ۳۵ ساله اپوزیسیون را که رئیس مجمع ملی این کشور نیز به شمار می‌رود، به عنوان "رئیس‌جمهوری" به رسمیت می‌شناسند.

این هفت کشور روز گذشته بار دیگر در بیانیه‌هایی این اولتیماتوم را به مادورو متذکر شدند و در همین راستا وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور خوآن گوآیدو را در صورتی که نیکولاس مادورو تا آخر روز یکشنبه یک انتخابات ریاست جمهوری دیگر را اعلام نکند، به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت خواهد شناخت.

اتریش نیز در موضعی مشابه مادورو را برای اعلام انتخابات زودهنگام تحت فشار گذاشت. صدراعظم اتریش اعلام کرد، چنانچه نیکولاس مادورو به درخواست اتحادیه اروپا برای برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه پاسخی ندهد، وین خوآن گوآیدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا شنبه پیشنهاد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را داد تا به بحران در کشورش خاتمه دهد و نیروهای متحدش را در مجلس ملی ونزوئلا تقویت کند. سباستین کورتس افزود: ما کاملا از احیای دموکراسی در ونزوئلا حمایت می‌کنیم. ونزوئلایی‌ها خیلی وقت است از سوء مدیریت و نادیده گرفتن قوانین تحت حکومت مادورو رنج می‌برند.

در مقابل مادورو در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی Sexta گفت که بابت درخواست‌ها مبنی بر کناره‌گیری و فشارهای ناشی از آن تسلیم نمی‌شود و ادامه داد: چرا کشورهای اروپایی باید به کشوری که انتخاباتی برگزار کرده بگویند دوباره انتخابات برگزار کند، فقط چون در آن انتخابات متحدان جناحی راستی‌اشان پیروز نشده‌اند؟

مادورو گفت: آنها تلاش می‌کنند تا با در نظر گرفتن اولتیماتوم و ضرب‌الاجل ما را به حاشیه بکشانند.

رئیس جمهوری ونزوئلا اما از نشست با کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین در یک گروه تماس که قرار است پنجشنبه در مونته‌ویدئو در اوروگوئه برگزار شود، حمایت کرد؛ نشستی که باعث حل مسائل موجود در ونزوئلا می‌شود. وی همچنین از گوآیدو خواست تا مذاکرات رو در رو با او داشته باشد اگرچه گوآیدو آن را رد کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان