//
کدخبر: ۱۶۳۹۰۳ //

دادستانی کل ونزوئلا خواستار پیگرد قضایی گوایدو شد

دادستان کل ونزوئلا روز سه شنبه از دیوان عالی این کشور خواست که با صدور حکم ممنوع‌الخروجی و انسداد حساب‌های بانکی «خوان گوایدو» رئیس جمهوری خودخوانده این کشور، تحقیقات مقدماتی قضایی برای رسیدگی به اتهام‌های او را آغاز کند.

دادستانی کل ونزوئلا خواستار پیگرد قضایی گوایدو شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، گوایدو به عنوان عضو مجلس ملی ونزوئلا دارای مصونیت قضایی است و تنها دیوان عالی این کشور قادر به لغو این مصونیت است.
اقدام دادستانی ونزوئلا پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا در ادامه اقدامات مداخله‌جویانه ، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته و تلاش کرده است تا با اختصاص درآمدهای واردات نفت از کاراکاس به وی، از دولت قانونی این کشور مشروعیت‌زدایی کند.

کاخ سفید روز دوشنبه در همین ارتباط، شرکت نفت دولتی ونزوئلا را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
آمریکا در روزهای گذشته در تلاش برای تشدید فشارها علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا بوده است؛ اقدامی که مادورو آن را به کودتا با هدف استقرار دولتی دست‌نشانده در ونزوئلا تعبیر می کند.
در جلسه شورای امنیت با موضوع ونزوئلا که این هفته به درخواست آمریکا برگزار شد، اقدامات واشنگتن و متحدانش مورد انتقاد شدید شماری از اعضا از جمله چین، روسیه و آفریقای جنوبی قرار گرفت.
«خورخه آرره آسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در آن نشست با بیان اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا، حقی برای تعیین ضرب‌الاجل در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور ندارند، آن ها را به میدان‌داری اعتراض ها در ونزوئلا متهم کرده بود.
اشاره وی به درخواست کشورهای اروپایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا است. 
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه این اتحادیه تهدید کرده بود که چنانچه مادورو ظرف هشت روز اقدام به زمینه چینی برگزاری انتخابات نکند، اروپا گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور به رسمیت خواهد شناخت.
این در شرایطی است که انتخابات ونزوئلا در ماه مه (اردیبهشت ماه) برگزار شده و مادورو برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان