//
کدخبر: ۱۶۳۵۶۵ //

گوآیدو خواستار تظاهرات حامیانش در روزهای چهارشنبه و شنبه شد

رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خواستار دو تظاهرات جدید با هدف روی برگردانی ارتش از مادورو و حمایت از یک اولتیماتوم اروپایی با هدف برگزاری انتخاباتی آزاد طی یک هفته شد.

گوآیدو خواستار تظاهرات حامیانش در روزهای چهارشنبه و شنبه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در پیام ویدئویی در توئیتر نوشت که نخستین اعتصاب سراسری روز چهارشنبه از ظهر تا ۱۴ به وقت محلی است و در آن از نیروهای مسلح خواسته می‌شود تا طرف مردم را بگیرند.

دومین تظاهرات روز شنبه یک راهپیمایی بزرگ ملی و بین‌المللی در حمایت از اتحادیه اروپا و اولتیماتوم انگلیس، فرانسه، آلمان، پرتغال، اسپانیا و هلند است که گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت تا زمان برگزاری انتخابات سوم فوریه به رسمیت شناخته‌اند.

اتحادیه اروپا گفته که اگر ظرف هشت روز درخواستی برای برگزاری انتخابات اعلام نشود، اقدامات بعدی را انجام می‌دهد.

استرالیا نیز اعلام کرده که گوآیدو را به رسمیت شناخته و از وی به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا حمایت می‌کند. ایتالیا نیز خواستار یک بازگشت سریع به مشروعیت دموکراسی شده است.

آمریکا نیز هشدار داده که اگر دیپلمات‌های این کشور، گوآیدو یا مجمع ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا هدف خشونت و ارعاب قرار بگیرند، واکنشی جدی خواهد داشت.

این درحالیست که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفته که هیچ‌کس نمی‌تواند به ما اولتیماتوم بدهد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که به پاناما می‌رود، گفته که برای یک راه حل صلح آمیز و منصفانه که بتواند بر این بحران غلبه کند و بیانگر حقوق بشر است، دعا می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۵۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان