//
کدخبر: ۱۶۲۸۴۲ //

دو نفر دیگر در اعتراضات سودان کشته شدند

منابع سودانی از استمرار اعتراضات در شهرهای این کشور و کشته شدن دو نفر دیگر خبر دادند.

دو نفر دیگر در اعتراضات سودان کشته شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «عامر محمد ابراهیم» رئیس کمیته تحقیق وابسته به دادستانی کل سودان اعلام کرد که یک شهروند به نام «عبدالعظیم ابوبکر» (۲۴ ساله) در تظاهرات روز پنجشنبه (دیروز) کشته شد.

وی به جزئیات کشته شدن این فرد اشاره‌ای نکرد و تنها گفت که تعداد کشته‌ها از آغاز اعتراضات در یک ماه گذشته تا کنون به ۲۹ نفر رسیده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، کمیته مرکزی پزشکان معارض نیز در صفحه توئیتر خود از کشته شدن یک دانشجوی پزشکی در اعتراضات خارطوم خبر داد.

هفته گذشته موسسات آموزشی نیز وارد اعتراضات شدند و دانشکده الرازی شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز دانشجویان بود و پلیس نیز برای سرکوب این تظاهرات به استفاده از گاز اشک‌آور روی آورد.

روز پنجشنبه همچنین تظاهرات گسترده در شهر ام درمان و دو شهر بورسودان و القضارف و نیز ایالت الجزیره رخ داد و به گفته شاهدان عینی، معترضان جاده اصلی حی النوبه در جنوب خارطوم را مسدود کردند.

انجمن مشاغل سودان متشکل از پزشکان، مهندسان، معلمان و اساتید دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که چند شهر سودان از جمله خارطوم، القضارف، المناقل و سنار شاهد تظاهرات بودند.

تظاهرات در سودان از روز ۱۹ دسامبر گذشته در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی آغاز شده و دو سازمان دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل اعلام کرده‌اند که تا کنون بیش از ۴۰ نفر کشته شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان