//
کدخبر: ۱۵۹۸۹۸ //

حادثه گاز گرفتگی در یک واحد مسکونی در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از انتشار گاز مونواکسید کربن در یک واحد مسکونی در تهران خبر داد.

به گزارش فرتاک نیوز،

سیدجلال ملکی اظهار کرد: ساعت ١٩:٣۵ دقیقه شنبه یک مورد حادثه گازگرفتگی در واحد مسکونی در شهرک مسعودیه خیابان ابومسلم به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله ایستگاه شماره ۳۷ آتش‌نشانی به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه مشاهده کردند در یکی از واحد‌های ٦٠ متری یک ساختمان مسکونی چهار طبقه که سه طبقه آن بر روی همکف قرار داشت، نشت گاز مونوکسید کربن اتفاق افتاده بود که خوشبختانه پیش از رسیدن آتش‌نشانان یک نفر از ساکنان متوجه انتشار گاز شده بود و در ادامه پس از باز کردن درِ ورودی برای جریان پیدا کردن اکسیژن، با آتش‌نشانی تماس گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه آتش‌نشانان با حضور در محل افراد ساکن این منزل را که پنج نفر بودند، خارج کردند، گفت: دو خانم ۴۴ و ۲۱ ساله، دختری ۱۴ ساله و دو پسر بچه یک ساله و سه ساله داخل این منزل بودند و با حضور عوامل اورژانس مورد معاینه قرار گرفتند. خانم ۴۴ ساله با تشخیص عوامل اورژانس برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شد و بقیه افراد هم در محل معاینه شدند.

وی افزود: با حضور کارشناسان آتش‌نشانی و بررسی دقیق‌تر محل مشخص شد نقص در دودکش‌های آبگرمکن و بخاری دیواری و استفاده از دودکش‌های فرسوده و پوسیده، همچنین استفاده همزمان از این وسایل و زیاد بودن شعله بخاری که باعث کمبود اکسیژن و انتشار گاز مونوکسید شده بود، علت وقوع این حادثه بود. نبودن کلاهک مناسب بر روی این وسایل در پشت بام نیز باعث تسریع انتشار گاز و افزایش حجم آن شده بود.

ملکی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه با مطلع شدن خود ساکنان و تماس سریع آنها با آتش‌نشانی از یک حادثه تلخ جلوگیری شد، گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنم با توجه به اینکه در روزهای سرد سال هستیم، در صورت استفاده از وسایل گرمایشی شعله‌دار مثل انواع بخاری، پکیج آبگرمکن و شومینه حتماً مسیری را برای ورود هوای مناسب در نظر بگیرند؛ چراکه بسته بودن مسیرهای ورودی منجر به کاهش اکسیژن و انتشار گاز مونوکسید کربن می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۸۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان