//
کدخبر: ۱۶۲۳۵۴ //
رییس جمهوری چین:

مراقب 'قوی سیاه' و 'کرگدن خاکستری' باشید

رییس جمهوری خلق چین به مقام های سراسر کشور دستور داد مراقب قوی سیاه (اقدامات غیرمنتظره) و کرگدن خاکستری (هر احتمال و تهدیدی که نادیده گرفته شود) باشند و افزود: هوشیاری خود را کاهش ندهید و بدانید که چالش ها، مشکلات و فراز و فرودهای زیادی وجود دارد.

مراقب 'قوی سیاه' و 'کرگدن خاکستری' باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

  از خبرگزاری شینهوا، 'شی جین پینگ' روز چهارشنبه در جمع مقامات حزب کمونیست چین در پکن افزود: مراقب هر تحول و اقدامی که ثبات کشور را به مخاطره بیاندازد، باشید و هوشیاری خود را نسبت به گذشته افزایش دهید تا بتوانید هر خطری را کنترل کنید.

وی تاکید کرد که مقام های سراسر کشور هر اقدامی را که لازم است باید انجام دهند و هر تدبیری که لازم می بینند اتخاذ کنند تا ثبات کشور به خطر نیفتد و اصلاحات با قدرت به پیش برود.

رییس جمهوری چین گفت: باید اطمینان حاصل کنیم رشد اقتصادی به شکل پایدار ادامه می یابد و تهدیدی در این زمینه کشور را به مخاطره نمی اندازد و اقتصاد و تجارت در شرایط مطلوب و معقولی قرار دارد.

قرار است بسیاری از استان ها کنگره های محلی خود را در طول یک سال مورد ارزیابی قرار داده و نشست های تازه ای برگزار کنند و بزودی نیز این کشور در ماه مارس برای اجلاس سالانه کنگره ملی آماده خواهد شد انتظار می رود دوره های آموزشی ویژه ای برای شماری از مسئولان در این وضعیت در نظر گرفته شود.

این هشدارهای رییس جمهوری چین در شرایطی مطرح می شود که اوضاع اقتصادی کشور هم مطلوب نیست و رشد اقتصادی به پایین ترین زمان در حدود 3 دهه گذشته رسیده است و چین و آمریکا درگیر منازعات تجاری بزرگی هستند.

خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده است نشست این هفته که تا روز جمعه ادامه می یابد، برای این است که هر مخاطره ای مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و مسئولان راهکارهای خود را برای مقابله با آن اعلام کنند.

رییس جمهوری چین طبق گذشته در این اجلاس هم بر نوآوری و دستیابی به فناوری های نوین، شناسایی مخاطرات، پیشبرد اصلاحات، حفظ وحدت، تولیدات ساخت چین و ایجاد آزمایشگاه های ملی بیشتر و تسریع در این زمینه تاکید کرد.

وی البته تصریح کرد باید از طرح های چین در خارج از کشور و سرمایه گذاری های این کشور در کشورهای دیگر حراست کرد و برای مقابله با توفان های قوی و بیشتری که در راه است، آماده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۳۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان