//
کدخبر: ۱۶۱۵۸۹ //

بمباران ائتلاف سعودی علیه صنعا و تهدید انصارالله به مقابله به مثل

ائتلاف سعودی - اماراتی شب گذشته دست به سلسله حملات هوایی به صنعا زد و مدعی شد، مقرهای نظامی انصارالله را هدف گرفته است، در حالی‌که انصارالله از تلفات غیرنظامی این حملات سخن می‌گویند و این حملات را تنشی جدید توصیف کردند که با پاسخی درخور روبه‌رو خواهد شد.

بمباران ائتلاف سعودی علیه صنعا و تهدید انصارالله به مقابله به مثل
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد، حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صنعا نتیجه تشویق، مشارکت و حمایت آمریکایی‌ها از ائتلاف سعودی – اماراتی است.

براساس گزارش شبکه المیادین، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتری نوشت، حملا ت به صنعا اقدام جدیدی از سوی ائتلاف متجاوز در نقض قوانین بین‌المللی نیست.

وی تاکید کرد: حملات ائتلاف سعودی به صنعا هیچ یک از مردم یمن رابه هراس نمی‌اندازد.

این اظهارات الحوثی در پی حملات هوایی ائتلاف سعودی به پادگان تیپ اول زرهی در شمال صنعا در پی گشت زنی ممتد جنگنده‌های ائتلاف بر فراز پایتخت یمن بود.

57781823

همچنین خبرهایی از هدف قرار گرفتن کارخانه تولید مواذ غذایی در منطقه وادی احمد در شمال صنعا به گوش می‌رسد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی شب گذشته این حملات هوایی را در پی اعلام شروع عملیات "ویژه" انجام دادند.

به گفته شاهدان عینی، جنگنده‌های ائتلاف چهار حمله هوایی به مقر تیپ اول زرهی،‌ پایگاه الدیلمی،‌ رشته کوه‌های النهدین و منطقه الحصبه در صنعا داشتند که منجر به انفجارهای عظیم شد. این حملات در کمتر از یک ساعت بعد از اعلام عملیات نظامی ویژه در صنعا انجام گرفت که شبکه کامل توانمندی‌ پهپادی و بخش‌های لجستیک انصارالله هدف بود.

از سوی دیگر، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره این حملات گفت، کشورهای متخاصم برای بمباران شدید علیه صنعا و مناطق دیگر مقدمه‌چینی می‌کنند و تشدید حملات کشورهای متخاصم علیه صنعا براساس دستور آمریکا و تحت نظارت این کشور انجام می‌گیرد و آنها با پاسخ شدید ما روبه‌رو خواهند شد. خون یمنی‌ها باارزش است و ما هرگز سکوت نخواهیم کرد.

57816172

القحوم افزود: ما در کنار ملت یمن و ارتش و نیروهای امنیتی به دفاع از خاک انسانیت و هویت خود خواهیم پرداخت.

فضل ابوطالب، دبیرکل دفتر سیاسی انصارالله نیز خاطرنشان کرد، حمله به صنعا اقدام جدیدی نیست و صنعا در برابر این حملات وحشیانه پایدار است و با این پایداری سال‌های ایستادگی کرده است.

57816173

ابوطالب تاکید کرد: این بمباران با دستور مستقیم آمریکا انجام می‌گیرد و منعکس کننده یاس و ناامیدی کشورهای متخاصم است و می‌خواهند با این حملات روحیه مزدوران‌شان را که هر روز به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در تمامی جبهه‌ها شکستی بر شکست‌های‌شان افزوده می‌شود، بالا ببرند.

دبیرکل دفتر سیاسی انصارالله تصریح کرد: این حملات هوایی هرگز اهداف آنها را جامه عمل نخواهند پوشاند و به اذن خداوند آنها شکست می‌خورند همانطور که قبلا شکست خوردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۵۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان