//
کدخبر: ۱۶۱۵۱۱ //

بیش از ۲میلیون روس در هوای برفی به آب زدند

بیش از دو میلیون و 400 هزار روس روز جمعه به مناسبت روز تعمید حضرت مسیح که یک جشن مذهبی به حساب می آید، براساس یک باور سنتی در برکه های اطراف خانه های خود غسل کردند تا گناهانشان بخشیده شود.

بیش از 2میلیون روس در هوای برفی به آب زدند
به گزارش فرتاک نیوز،

این سنت در گذشته تنها در میان مومنان مسیحی ارتدوکس دیده می شد اما با توسعه شبکه های اجتماعی کم کم به چالشی برای جوانان تبدیل شده است و بسیاری تنها به خاطر اینکه عکس یا فیملی از خود در زمان انجام این چالش داشته باشند، در هوای برفی تن به آب می زنند.

طبق این رسم، فرد برای انجام این غسل باید پس از وارد شدن به آب سه بار بدن خود را به صورت کامل زیر آب کند و پس از خواندن دعایی از آب بیرون آید.

مسکو پایتخت روسیه برکه های زیادی دارد و مقامات شهرداری برای تسهیل این مراسم، امروز اعلام کردند که 100 برکه برای این منظور تجهیز شده و آماده برگزاری مراسم است.

خبرگزاری های روسیه اعلام کردند که بیش از 270 هزار نفر در مسکو خود را در شرایطی به آب زده اند که دمای هوا بین منفی 6 تا 9 درجه سانتیگراد بود.

این آمار در بیرون پایتخت و داخل استان مسکو به 170 هزار نفر می رسد.

در کنار برخی از این برکه ها حمام آب گرم سیار مستقر شده بود تا علاقه مندان پس از خارج شدن از برکه یخ زده وارد آن شوند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری 66 ساله روسیه سال گذشته در این چالش شرکت کرد و چند روز پس از او جان هاتسمن سفیر آمریکا در مسکو که ارتدوکس نیست نیز تن به آب زد.

رسانه های روسیه اعلام کرده اند که پوتین امسال نیز در این مراسم شرکت کرده است.

مردم مسکو امسال نسبت به پارسال شرایط بهتری برای انجام این مراسم داشتند چرا که سال گذشته دمای هوا در چنین روزهایی منفی 15 درجه زیر صفر بود البته در بسیاری از نقاط سرباز مسکو مردم دمای منفی 20 درجه را احساس می کردند.

اما امسال نیز این مراسم بدون توجه به شرایط آب و هوایی در بسیاری از نقاط روسیه که دمای منفی 30 درجه زیر صفر را تجربه می کنند برگزار شد تا نشانگر آن باشد روس ها در هر شرایطی غسل تعمید را به صورت سنتی برگزار خواهند کرد.

رسم دیگر مومنان مسیحی شاخه ارتدوکس در روز تعمید مسیح، تقدیس آب چشمه هایی است که توسط کشیشان به آنها داده می شود.

این افراد معتقدند که خوردن این آب به دلیل مقدس بودن برای سلامتی افراد مفید است.

روس هایی که به این مسائل باور دارند، تا چندین ماه در خانه های خود چنین آب هایی را نگهداری می کنند و در زمان بیماری خود یا اعضای خانواده آن را می نوشند.

اتحاد جماهیر شوروی به شدت با چنین رسم هایی مقابله می کرد اما بلافاصله پس از فروپاشی انقلاب کمونیستی در روسیه، دوباره این رسم ها جان گرفتند و هر روز بر تعداد کسانی که علاقه مند به شرکت در آنها هستند افزوده می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان