//
کدخبر: ۱۶۱۳۸۲ //

ترورهای دوباره علیه جبهه النصره و پیوستن ده‌ها گروه شورشی به "فیلق الشام"

تنها یک هفته از کنترل اداری ابومحمد الجولانی (رهبر جبهه النصره) بر کل استان ادلب از طریق تشکیل حکومت نجات و کنترل نظامی او بر حومه غربی حلب، دشت الغاب و ارتفاعات شحشبو در حومه شرقی حماة و حومه جنوب غربی ادلب نمی‌گذرد که ترورها و حملات علیه جبهه النصره دوباره از سرگرفته شده‌اند.

ترورهای دوباره علیه جبهه النصره و پیوستن ده‌ها گروه شورشی به "فیلق الشام"
به گزارش فرتاک نیوز،

هیئت تحریرالشام در طول یک هفته اخیر در مناطق پراکنده‌ای در حومه‌ ادلب و حلب با ۳۰ عملیات مختلف مواجه شد که از جمله آنها انفجار مین‌ها، تیراندازی و آخرین آنها انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده علیه یکی از انبارهای اسلحه این گروه در نزدیکی ورودی جنوبی شهر ادلب بود که در کل ۲۵ کشته و زخمی از این هیئت برجای گذاشت.

در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده روز جمعه در نزدیکی ایست بازرسی یک انبار اسلحه واقع در نزدیکی ورودی جنوب شهر ادلب دست کم ۱۰ تن از نیروهای تحریرالشام کشته شده و تعدادی از خودروهای موجود در این محل آتش گرفتند، همچنین سه تن از شبه ‌نظامیان در خان السبل و سه تن نیز در حارم و یک نفر دیگر در داره عزه کشته شدند.

به گفته برخی فعالان، حملاتی که علیه نیروهای تحریرالشام پس از عملیات نظامی این گروه علیه جنبش نورالدین زنکی و جبهه ملی آزادسازی افزایش یافته‌اند اما بر خی دیگر از فعالان براین باورند که انفجار اخیر در واقع پاسخی به بیانیه‌ای بود که به تازگی از سوی این هیئت منتشر شد و در آن از اعدام برخی افراد خبر داده شد.

در این بیانیه اعلام شد که آنها از اعضای گروهک‌های وابسته به داعش بودند که عملیات‌های تروری را علیه برخی فرماندهان تحریرالشام انجام داده‌اند.

برخی منابع محلی موجود در مناطق تحت کنترل تحریرالشام اعلام کردند: این هیئت محدودیت‌های بسیاری را بر ساکنان مناطقی که به تازگی تحت کنترل خود درآورده، اعمال می‌کند. دولت نجات وابسته به این هیئت نیز شروطی را بر اعضای گروه‌هایی که تحریرالشام آنها را نابود کرده، از جمله ورود به پایگاه‌های این هیئت و یا اخراج از آنها و یا تبعید به شمال حلب اعمال می‌کند.

گروه‌های محلی که تحریرالشام در حومه ادلب و حلب آنها را نابود کرده، چتر حمایتی جدیدی را ایجاد کردند تا پس از فروپاشی جبهه ملی آزادسازی و تضعیف نقش این جبهه در شمال سوریه از آن استفاده کنند، فیلق الشام نیز شاهد پیوستن گروه‌های بومی با تمام نیروها و مهمات نظامی‌شان از جمله گردان‌های "انقلابیون شام" و "لشگر پرچم‌های اسلام" بود که هر دو در منطقه الاتارب در حومه غربی حلب فعال هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۳۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان