//
کدخبر: ۱۶۰۲۱۲ //

سیاستمدار عراقی خواستار گشودن کانال‌های رسمی با رژیم صهیونیستی شد

نماینده سابق پارلمان عراق از رئیس جمهوری این کشور خواست "کانال‌های رسمی با رژیم صهیونیستی باز کرده و به حالت جنگی با این رژیم پایان دهد".

سیاستمدار عراقی خواستار گشودن کانال‌های رسمی با رژیم صهیونیستی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مثال الآلوسی، نماینده سابق پارلمان عراق در پیامی به برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور درخواست مذکور خود را مطرح کرد. در این پیام آمده است: برای حفاظت از مردم و دولت عراق از شما که مسؤولیت حفاظت از این کشور و امنیت آن را بر عهده گرفته‌اید، درخواست می‌کنم کشور را از حالت جنگی مستمر میان عراق و اسرائیل خارج کنید و مانند دیگر کشورهای عربی که توافقنامه صلح را با آن امضا کرده‌اند، این توافقنامه را امضا کنید، چرا که شما با این اقدام عراق، تمامیت ارضی، امنیت و ملت آن را از هرگونه عرض اندام میان دولت ایران و شبه‌نظامیان مدافع این دولت در عراق از سویی و اسرائیل از سوی دیگر مصون می‌دارید.

در ادامه این پیام آمده است: عدم خروج از حالت جنگی ممکن است کشور را در معرض حوادث غیرمنتظره‌ای قرار دهد که تبعات خطرناک آن را همه باید بر دوش بکشند به ویژه اینکه منطقه در حالت تشدید تنش به سر می‌برد و نسبت به "یک ویرانی بزرگ" هشدار می‌دهد و مسؤولیت همه ما این است که درباره ملت عراق و مصونیت آنها شرط بندی نکنیم.

الآلوسی در ادامه به یاددشت یکی از پژوهشگران در مراکز تحقیقاتی بین‌المللی بدین شرح اشاره می‌کند: مخالفت عراق با امضای توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی پس از جنگ ۱۹۷۳، مخالفت مشابهی را به ما یادآوری می‌کند، هنگامی که عراق از طریق سازمان ملل خواستار بازگرداندن هواپیمای "میگ۲۱" خود شد که خلبان منیر روفا در سال ۱۹۶۶ با آن به اراضی اشغالی فرار کرده بود، پاسخ دبیرکل وقت سازمان ملل به عراق این بود که عراق حق چنین درخواستی ندارد زیرا توافقنامه‌های صلح با اسرائیل را از سال ۱۹۴۸ امضا نکرده است به همین دلیل عراق همچنان در حالت جنگی با آن قرار دارد.

نماینده سابق پارلمان عراق در پایان این پیام ضمن درخواست از رئیس جمهوری برای حفاظت از عراق و ملتش، نوشته است، عراق باید از این اتفاق درس عبرت گرفته و توافقنامه را امضا کند زیرا کسی از آینده خبر ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان