//
کدخبر: ۱۵۹۸۹۱ //

عربستان بزرگترین سرمایه گذاری را در پاکستان انجام می دهد

وزیر انرژی عربستان گفت که دولت کشورش (KSA) بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ این کشور را در بندر گوادر این پاکستان انجام می دهد.

عربستان بزرگترین سرمایه گذاری را در پاکستان انجام می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

«خالد بن عبدالعزیز» وزیر نفت و انرژی عربستان امروز-شنبه- در راس هیاتی و برای بازدید از محل ساخت پالایشگاه نفتی وارد بندر گوادر پاکستان شد.

وی در سخنانی در بندر گوادر پاکستان با بیان اجرای پروژه پالایشگاهی و تاسیسات مجهز در این بندر گفت:ماه آینده، یادداشت تفاهم (MoU) این پالایشگاه امضا خواهد شد.

عبدالعزیز از پاکستان و عربستان سعودی به عنوان دو کشور مهم با توجه به صلح و ثبات منطقه یاد کرد و افزود:بندر گودار به عنوان یک منطقه کلیدی در این کریدور قرار دارد.

«خالد بن عبدالعزیز» از دوستی و همکاری متقابل بین پاکستان، چین و عربستان سعودی به عنوان الگویی برای جهانیان یاد کرد و گفت:دولت های اسلام آباد و ریاض از روابط صمیمانه برخوردار بوده اند.

به گزارش ایرنا «غلام سرورخان و علی زیدی» وزیران نفت و انرژی و کشتیرانی پاکستان، امروز شنبه در بندر گوادر از وزیر نفت عربستان سعودی استقبال کردند.

براساس اخبار رسانه های پاکستان، به احتمال زیاد در این سفر قرارداد احداث یک واحد پالایشگاه نفتی از سوی عربستان سعودی در بندر گوادر پاکستان به امضا می رسد.

همچنین قرار است که ماه میلادی آینده (فوریه) «بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان سفر کرده و قراردادهای سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری دولت ریاض در پاکستان نیز در این سفر امضا شود.

قرار است که مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه نفت بندر گوادر نیز در قالب این قرارداد ساخته شوند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان سال گذشته میلادی به عربستان سعودی سفر کرد و دولت ریاض نیز در خصوص پرداخت سه میلیارد دلار کمک و فراهم شدن زمینه فروش نفت بلند مدت به مبلغ سه میلیارد دلار به این کشور قول مساعد داد.

** آغاز به کار دو شرکت نفتی اکسون موبیل و انی در پاکستان

شرکت اکسون موبیل آمریکا نیز طی روزهای گذشته اقدامات لازم برای شروع اکتشاف نفت و گاز در دریای پاکستان را آغاز کرده اند.

گفته می شود که شرکت نفتی اکسون موبیل، یک فروند کشتی خود را برای کمک به حفاری به پاکستان اعزام کرده و سه فروند کشتی دیگر نیز در آینده نزدیک فرستاده می شود.

این شرکت آمریکایی امید زیادی برای کشف ذخایر بزرگ نفت و گاز در دریای پاکستان دارد.

لازم به ذکر است که شرکت اکسون موبیل، بزرگترین شرکت فعال در حوزه استخراج نفت و گاز است که پس از 27 سال وارد پاکستان شده است.

این شرکت ادعا کرده است که در مناطق ساحلی ایران و پاکستان بزرگترین منابع گاز و نفت دنیا وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان