//
کدخبر: ۱۵۸۵۶۱ //

آمریکا سامانه دفاع موشکی عربستان را به روزرسانی می کند

تارنمای المانیتور دوشنبه گزارش داد، به رغم خشم کنگره آمریکا از نقش عربستان سعودی در قتل جمال خاشقچی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده با فروش 195 میلیون دلار سلاح به منظور به روزرسانی سامانه های موشکی عربستان موافق کرده است.

آمریکا سامانه دفاع موشکی عربستان را به روزرسانی می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

این توافق در ماه دسامبر گذشته به تایید وزارت خارجه آمریکا رسیده و شامل به روزرسانی سامانه های پاتریوت عربستان است. وزارت خارجه، کنگره را از این توافق مطلع کرده بود.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به المانیتور گفت ترامپ نشان داده است که آمریکا، با وجود تنش ها بر سر جنگ علیه یمن و قتل خاشقچی، شریک «ثابت قدم» عربستان می ماند.

عربستان از سال 1991 سرمایه گذاری روی سامانه پاتریوت کرده اما در سال های اخیر موشک های اسکاد یمنی بارها به اهداف سعودی اصابت کرده است. المانیتور نوشت است که با آغاز تجاوز به یمن، 133 گزارش در مورد رهگیری موشک های شلیک شده از یمن ارائه شده است.

«فرانک روز» دستیار سابق وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل، راستی آزمایی و تعهدات تسلیحاتی به المانیتور گفت که پاتریوت می تواند از تاسیسات کوچک مانند چاه های نفتی حفاظت کند اما نمی تواند شهرهای بزرگی مانند ریاض را پوشش دهد.

توافق تسلیحاتی برای کمک به سعودی ها در حالی است که سناتورهای آمریکایی تلاش می کنند فروش سلاح به عربستان را به دلیل نقش داشتن در قتل خاشقچی متوقف کنند. در همین راستا، سناتور دموکرات «رابرت منندز» از ایالت نیوجرسی طرحی را به نمایندگی از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تدوین کرده است که هدف از آن تعلیق فروش هر گونه تسلیحات آمریکایی به عربستان است. البته این طرح سامانه های زمین پایه را مستثنی کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان