//
کدخبر: ۱۵۹۵۸۱ //

رییس کمیته المپیک ژاپن به فساد مالی متهم شد

'تسونوزاکو تاکیدا' رییس کمیته ملی المپیک ژاپن که کشورش بزودی قرار است میزبان بازی های المپیک 2020 میلادی باشد به فساد مالی متهم شد.

رییس کمیته المپیک ژاپن به فساد مالی متهم شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 خبرگزاری کیودو ژاپن روز جمعه اعلام کرد به رغم اینکه به این مقام بلند پایه ورزشی کشور اتهام فساد مالی وارد شده است اما او تاکید می ورزد هیچ جرمی مرتکب نشده است.

'تسونوزاکو تاکیدا' که از سال 2001 میلادی ریاست المپیک ژاپن را در اختیار دارد هر اتهامی را مردود و نادرست دانسته است.

گزارش ها حاکی است اداره رسیدگی به جرایم مالی در پاریس این اتهام را از ماه گذشته میلادی به او وارد ساخته و فرانسه پیگیر فساد مالی این فرد بوده است.

رییس کمیته المپیک ژاپن که از سال 1978 میلادی عضو کمیته بوده و از ورزشکاران بازنشسته رشته اسب سواری است در بیانیه ای خود را از فساد مالی مبرا دانسته و افزوده است که با نظام قضایی فرانسه همکاری می کند.

'تاکیدا' خاطر نشان کرد به رغم عنوان شدن اتهامات ذی ربط ممنوعیتی برایش در نظر گرفته نشده است و تیم بازرسی در این باره اعلام نظر خاصی نکرده است.

وی اما از اینکه چنین گزارش هایی منتشر شده و به فساد مالی متهم شده است ابراز تاسف کرد و گفت اصلا نمی داند این ماجرا چرا تا این اندازه مورد بزرگنمایی قرار گرفته است.

با وجود اینکه مساله بازداشت وی هنوز قطعی نشده است اما مسئولان قضایی فرانسه گفته اند به طور جدی روی این پرونده متمرکز شده اند و احتمال اینکه جرایم اقتصادی 'تاکیدا' اثبات شود، مردود نیست.

در سال 2016 میلادی مسئولان رسیدگی به این پرونده در فرانسه اعلام کردند 2 میلیون دلار از سوی کمیته میزبانی بازی های المپیک ژاپن به شرکت مشورتی «بلک تایدینگ» سنگاپور و درست در طول برنامه میزبانی المپیک 2020 میلادی پرداخت شده است.

تاکیدا در سال 2017 میلادی از سوی مسئولان قضایی کشورش در ژاپن مورد بازجویی گسترده قرار گرفت و به دنبال آن، این پرونده به اداره امور قضایی فرانسه واگذار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان