//
کدخبر: ۱۵۹۴۱۵ //

رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ متهم به اشتراک اطلاعات با وابسته روسیه است

اسناد دادگاه فاش می‌کند، رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اطلاعات انتخاباتی سیاسی را با یک عامل تجاری وابسته به سازمان اطلاعات روسیه به اشتراک گذاشته بود. این واضح‌ترین مدرک از احتمال همدستی کمپین ترامپ با روس‌ها حین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است.

رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ متهم به اشتراک اطلاعات با وابسته روسیه است
به گزارش فرتاک نیوز،

  شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منبعی مطلع گزارش داد، براساس این اسناد، پل مانافورت، مدیر کمپین دونالد ترامپ اذعان کرده است که اطلاعات انتخاباتی را با کنستانتین کلیمنیک، مشاور سیاسی روس که ارتباطات اطلاعاتی دارد، به اشتراک گذاشته بود.   

در همین حال دو میلیاردر اوکراینی وابسته به روسیه به نام‌های سرهی لیووچکین و رینات احمدف طی سال‌های گذشته میلیون‌ها دلار پول بابت لابی‌گری به پل مانافورت، مدیر کمپین وقت دونالد ترامپ پول پرداخت کرده‌اند. براساس اسناد دادگاه، این درآمد در سال ۲۰۱۵ قطع شد اما مانافورت در اوت ۲۰۱۶ از آنها ۲.۴ میلیون دلار بابت کار مستقر در اوکراین طلب کرد. سخنگوی مانافورت گزارش سی‌ان‌ان درباره اینکه اطلاعات انتخاباتی دونالد ترامپ در ازای این پول انتقال داده شده بود، رد می‌کند و تاکید دارد مساله بدهی‌های گذشته مطرح بوده که با کمپین ترامپ مصادف شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، اما این تحولات نشان می‌دهد که مانافورت در دریافت پول از یک کشور خارجی در زمانیکه کمپین ترامپ را رهبری می‌کرد، ذی‌نفع بود. طبق این گزارش، احمدوف یکی از مردان ثروتمند اوکراینی است که حامی حزب روس‌گرای مناطق است. لیووچکین هم از مقام‌های ارشد دولت ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری روس‌گرا و سابق اوکراین بوده است.

براساس این اسناد، پل مانافورت گرچه اذعان دارد که اطلاعات انتخاباتی را با کنستانتین کلیمنیک به اشتراک گذاشته بود اما اتهام شورای ویژه رابرت مولر مبنی بر دروغگویی را تکذیب می‌کند. با این حال، چون این اسناد محرمانه هستند و بخش‌هایی از آن به صورت اتفاقی منتشر شده‌اند مشخص نیست که مانافورت دقیقا چه نوع دروغی را تکذیب می‌کند.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد حین کمپین انتخاباتی، مانافورت و عامل وابسته به روسیه درباره طرح صلحی برای اوکرانی گفت‌وگو کرده بودند. در سراسر کمپین و روزهای اولیه کار دولت ترامپ، روسیه و متحدانش روی طرح‌های مختلفی برای اوکراین کار می‌کردند تا از تحریم‌های تحت امر آمریکا که پس از الحاق شبه جزیره کریمه اعمال شد، بکاهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان