//
کدخبر: ۱۵۲۳۴۸ //

سنای آمریکا به پایان حمایت آمریکا از جنگ یمن رای مثبت داد

سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکا در ضربه‌ای مهلک به دونالد ترامپ به بررسی قعطنامه پایان حمایت آمریکا از جنگ ائتلاف متجاوز سعودی در یمن رای مثبت داد.

سنای آمریکا به پایان حمایت آمریکا از جنگ یمن رای مثبت داد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتورهای آمریکایی در شرایطی با بحث و تبادل‌نظر بر سر این قطعنامه موافقت کردند که تنها ۱۱ تن از جمهوری‌خواهان این مجلس به تمام دموکرات‌های حامی آن پیوستند. سنا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد تا ظرف مدت ۳۰ روز هرگونه نیرو را از یمن خارج کرده و به هرگونه تاثیر در این کشور پایان دهد. با این حال ترامپ گفته است در صورتی که این قطعنامه به دست او برسد، آن را وتو خواهد کرد.

سناتورها تا چهارشنبه شب همچنان بر سر اصلاحات مشاجره می‌کردند اما انتظار می‌رود رای‌گیری نهایی در روزهای آتی انجام شود. حامیان و مخالفان می‌گویند قطعنامه مذکور حمایت‌ لازم برای تصویب را در اختیار دارد. اقدامات سنای آمریکا نشان دهنده عمق نارضایتی از عربستان در کنگره آمریکا و همچنین تعمیق شکاف میان کاخ سفید و کنگره در بحث روابط آمریکا-سعودی است.

گرچه دونالد ترامپ تمام قد در کنار دولت سعودی ایستاده است، اما سناتورها می‌گویند چیزی نمی‌تواند مانع از پیشرفت قطعنامه یمن شود و تنها اکثریتی ساده کافی است زیرا این قطعنامه به استناد به قانون اختیارات جنگی طرح شده است. این تحولات در شرایطی انجام می‌شود که اکثر سناتورها متقاعد شدند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی دست داشته است.

سناتور کریس مورفی، از دموکرات‌های حامی قطعنامه یمن معتقد است سنا پس از حمله ماه اوت ائتلاف متجاوز سعودی به اتوبوس مدرسه‌ای در یمن که به کشته شدن ده‌ها کودک منجر شد به جمع‌بندی رسید. مورفی افزود: می‌دانم که برخی از مردم نمی‌خواهند این را باور کنند اما گمان می‌کنم که حتی اگر خاشقجی هرگز به قتل نمی‌رسید باز هم این قطعنامه به تصویب می‌رسید. معتقدم تلاش‌ها برای بیرون کشیدن ایالات متحده از این جنگ بیشتر شده است. من معتقدم حتی پیش از قتل خاشقجی هم ۵۱ رای لازم را داشتیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۲۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان