//
کدخبر: ۱۵۸۹۴۹ //

احتمال افزایش محدودیت‌ها علیه زندانیان فلسطینی

صدها مبارز فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس هشدار داده‌اند در صورتافزایش محدودیت‌ها علیه آنان در زندان‌ها، دست به اعتصاب غذای گسترده می‌زنند.

احتمال افزایش محدودیت‌ها علیه زندانیان فلسطینی
به گزارش فرتاک نیوز،

 صدها مبارز فسلطینی محبوس در زندان‌ها، بازداشتگاه‌ها و مراکز بازجویی صهیونیست‌ها از برگزاری اعتصاب غذای گسترده در صورت اعمال محدودیت‌های بیشتر خبر دادند. 

   وبگاه شبکه خبری «الجزیره»  روز دوشنبه با اشاره به این موضوع نوشت که در بیانیه‌ زندانیان فلسطینی که بین آن‌ها افرادی بدون اتهام مشخص نیز وجود دارند، آمده است: «این اقدام‌ها اعلام جنگ و مرحله جدیدی از مبارزات ماست.»

آن‌ها همچنین همبستگی جناح‌های سیاسی و فعالان فلسطینی و تظاهرات سراسری را خواستار  شدند.

به گزارش یک گروه حقوق بشری ویژه امور زندانیان، اینک 5500 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هستند که 500 نفر از آنها بدون محاکمه در زندان به‌سر می‌برند.

این در حالی است که «گیلعاد اردان» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعمال شرایط سخت‌تر در زندان‌ها و علیه مبارزان فلسطینی را اعلام کرد و انتظار می‌رود این رژیم در هفته‌های آینده آن‌ها را به اجرا گذارد.  

به گزارش الجزیره، این وزیر صهیونیستی از سخت‌تر شدن شرایط زندانیان فلسطینی از جمله جیره بندی آب و کاهش شمار ملاقات با خانواده‌ها خبر داد.

گیلعاد اردان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود که قصد دارد قوانین مرتبط با خرید غذا را از زندان‌ها حذف و دسترسی زندانیان به تلویزیون را نیز محدود کند.

«احمد النجار» سخنگوی زندانیان فلسطین که خود مدتی را در زندان گذارنده بود، با اشاره به وضعیت بد زندان‌های صهیونیستی گفت، اعمال این اقدام‌های جدید، وضعیت را به وخیم‌ترین حد می‌رساند.

وی که در جریان اولین انتفاضه دستگیر و به 25 سال زندان محکوم و با گذشت 6 سال آزاد شد، گفت که در آن زمان اغذیه فروشی وجود نداشت و زندانیان مجبور به اکتفا به وعده‌های غذایی زندان بودند.

 

بر اساس گزارش موسسه ویژه امور زندانیان فلسطین، اسرائیل سالهاست که زندانیان فلسطینی را در زندان‌های شلوغ با وضعیت بهداشتی پائین نگه داشته به طوری‌که هر زندانی در یک سلول 2.9 متری نگهداری می‌شود.

بر این اساس، دیگربرخوردهای شدید علیه زندانیان فلسطینی، در انزوا نگه داشتن آن‌ها و قصور از مراقبت‌های پزشکی است.

«لانا رمضان» از اعضای موسسه ویژه امور زندانیان فلسطین نیز گفت که مشکلات پزشکی بین زندانیان فلسطینی بیشتر شده و آن‌ها در معرض عفونت شدید در  قفسه سینه، اسهال، مشکلات قلبی و نارسایی کلیه قرار گرفته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان