//
کدخبر: ۱۵۷۷۱۸ //

مقام صهیونیست: ترامپ درک درستی از اوضاع سوریه ندارد

یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در گفت وگو با رادیو نظامی این رژیم، ضمن انتقاد از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا درکی از اوضاع حاکم بر سوریه ندارد.

مقام صهیونیست: ترامپ درک درستی از اوضاع سوریه ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 این مقام صهیونیستی که خواست نامش فاش شود، گفت:سخنان اخیر دونالد ترامپ درباره سوریه و حضور ایران در آنجا، به خوبی نشان می دهد که وی درک درستی از اوضاع حاکم بر سوریه ندارد.

وی گفت: اینکه ترامپ می گوید اجازه دهید ایران هر آنچه می خواهد در سوریه انجام دهد، واقعا من درک نمی کنم. این اظهارات ترامپ کاملا خلاف توصیه های اطلاعاتی دستگاه های امنیتی آمریکا به او است.

وی ادامه داد: واقعا من متوجه نمی شوم که چرا ترامپ درک درستی از ابعاد حضور نظامی ایران در سوریه ندارد. من با شنیدن اظهارات امروز ترامپ شوکه شدم.

رئیس جمهور آمریکا امروز در حاشیه نشست کابینه خود به خبرنگاران گفت: ' من هیچوقت نگفته ام که همین فردا از سوریه خارج می شویم. ما از سوریه خارج می شویم و هوشمندانه بیرون می‌آییم و برای این اقدام نیز هیچ عجله ای نداریم. ما به آرامی سربازانمان را به خانه می‌فرستیم تا با خانواده‌هایشان باشند در حالیکه همزمان با بقایای داعش می‌جنگیم.'

ترامپ دو هفته پیش به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن حدود دو هزار نیروی خود را از سوریه خارج می کند.

وی در توجیه این تصمیم خود گفت که آمریکا برای شکست داعش در سوریه حضور یافته بود و اکنون تروریست ها شکست خوردند.

تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که متیس در اعتراض به آن از سمت خود استعفا کرد.

این تصمیم ترامپ با واکنش تند همپیمانان اروپایی وی از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روبرو شد.

مکرون در واکنش به این تصمیم ترامپ به کنایه به وی گفت: یک متحد، باید قابل اتکا باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۷۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان