//
کدخبر: ۱۵۷۳۳۵ //

نیروهای اماراتی و مصری جای نیروهای آمریکایی در سوریه را می‌گیرند

سایت عبری زبان دبکا مدعی شد که افسران اماراتی و مصری از شهر منبج سوریه بازدید کرده‌اند تا بعدا نیروهایشان را به جای نیروهای آمریکایی در این منطقه مستقر کنند.

نیروهای اماراتی و مصری جای نیروهای آمریکایی در سوریه را می‌گیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

سایت عبری زبان دبکا در گزارشی درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام کرد: آمریکا به رغم خارج کردن نیروهایش اما هرگز به صورت نهایی این منطقه را ترک نخواهد کرد. به ویژه اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از دیدارش با لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد که آماده است نیروهای آمریکایی را به تدریج از سوریه خارج کند. ترامپ به گراهام اطمینان داد که آمریکا به شکست داعش پایبند است و نیاز به پایان مأموریت جنگ علیه داعش را درک می‌کند.

دبکا اعلام کرد: کاخ سفید همچنان درحال مذاکره با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر درباره استقرار نیروهای مصری و اماراتی به جای نیروهای آمریکایی در شمال سوریه است و آمریکا علیه هرگونه حمله روسیه یا سوریه یا ترکیه از کردها پشتیبانی هوایی به عمل می‌آورد. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه حضور نیروهای مصری در این منطقه را می‌پذیرد به این دلیل که قاهره در طول چهار سال گذشته از سوریه حمایت کرده است.

این سایت احتمال داد که نظام سوریه حضور نظامی امارات را نیز بپذیرد چراکه ابوظبی می‌تواند از روند بازسازی سوریه حمایت مالی به عمل آورد و اخیرا هم سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرده است.

دبکا تأکید کرد: حضور نیروهای مصری و اماراتی زمینه را برای حضور نظامی بیشتر اعراب از جمله عربستان و دیگر کشورها برای مقابله با حضور نظامی ایران در سوریه فراهم می‌کند.

این سایت در پایان گزارش خود به اظهارات گراهام اشاره کرد که گفته بود: "رئیس‌جمهوری همچنان با جدیت درباره سوریه و چگونگی خارج کردن نیروهایمان و در عین حال حفظ منافع ملی‌مان فکر می‌کند."

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان