//
کدخبر: ۱۵۶۲۴۱ //

توصیه درباره حفظ سلاح‌های آمریکایی کردها به رغم خروج واشنگتن از سوریه

چهار تن از مسؤولان آمریکایی اعلام کردند، فرماندهان نظامی این کشور که طرح خروج از سوریه را در دست بررسی و برنامه‌ریزی دارند توصیه کرده‌اند شبه نظامیان کرد که با داعش می‌جنگند، سلاح‌هایی که آمریکا در اختیارشان قرار داده را حفظ کنند؛ گامی که احتمالا منجر به خشم ترکیه، هم‌پیمان واشنگتن در ائتلاف ناتو، شود.

توصیه درباره حفظ سلاح‌های آمریکایی کردها به رغم خروج واشنگتن از سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس گزارش اختصاصی رویترز، سه تن از این چهار مقام که به شرط فاش نشدن اسامی‌شان حاضر به صحبت کردن در این باره شده‌اند، گفتند، این توصیه‌ها بخشی از رایزنی‌ها درباره پیش‌طرح خروج ارتش آمریکا از سوریه است.

این مقامات افزودند، این توصیه در رایزنی‌های اولیه در داخل پنتاگون قرار دارد و هنوز تصمیمی گرفته نشده است. این طرح بعد از آن ظرف روزهای آینده به کاخ سفید ارجاع داده می‌شود تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم نهایی را بگیرد. پنتاگون می‌گوید، اظهارنظر درباره اینکه چه اتفاقی برای این سلاح‌ها خواهد افتاد هنوز زود است.

شون رابرتسون، سخنگوی پنتاگون می‌گوید: طرح‌ریزی برای خروج در جریان است و بر اجرای خروج قوی و با برنامه نیروهای‌آمریکایی تمرکز داریم تا تمام تدابیر در جهت تضمین حفظ جان سربازان‌مان باشد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد: مرحله بعدی حمایت آمریکا از ائتلاف ضد داعش بررسی شده و بسیار دقیق خواهد بود به طوریکه بین اعضای ائتلاف حمایت و همکاری متقابل ایجاد خواهد شد.

این در حالی است که تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ برای خروج از سوریه انتقادات گسترده را به دنبال داشت و وزیر دفاع آمریکا را به استعفا وادار کرد.

به گفته مقامات آمریکایی، تصمیم ترامپ نگرانی رهبران آمریکایی را در پی داشته و آنها آن را به منزله تنها گذاشتن یگان‌های مدافع خلق کرد می‌دانند که جنگ علیه داعش در شمال شرق سوریه را برعهده داشتند.

آنکارا به یگان‌های مدافع خلق به چشم گروه‌های تروریستی می‌نگرد و تهدید کرده دست به حمله علیه این نیروها می‌زند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان