//
کدخبر: ۱۵۶۹۸۶ //

پوتین سال ۲۰۱۸ بیشترین تماس را با اردوغان داشت

رئیس جمهوری روسیه در طول سال 2018، 19 بار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و دو بار با روسای جمهوری ایران و ایالات متحده تلفنی گفت وگو کرده است.

پوتین سال 2018 بیشترین تماس را با اردوغان داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، پس از اردوغان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری روسیه بیشترین گفت وگوی تلفنی را (13بار ) با ولادیمیر پوتین داشته است و نور سلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان نیز 11 بار و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز 10 بار با پوتین به صورت تلفنی در سال 2018 میلادی گفت وگو کرد.

پوتین با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هشت بار، با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان شش بار، با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس پنج بار و الهام علی اف، قربان قلی بردی ‌محمدف و شوکت میرضیایف به ترتیب روسای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان سه بار تلفنی گفت وگو کرد.

روسای جمهور آمریکا، اوکراین، ایران، فنلاند، مصر، نارندرا مودی نخست وزیر هند، پادشاه عربستان و اردون نیز دو بار با پوتین تلفنی گفت وگو کردند.

** پوتین از تلفن های هوشمند استفاده نمی کند

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز در خصوص تماس های تلفنی پوتین گفته است که او هرگز از گوشی های هوشمند استفاده نمی کند چرا که استفاده از این گوشی ها به معنای شفافیت کامل زندگی افراد است.

وی افزود: پوتین به عنوان رئیس جمهور بزرگترین کشور دنیا نمی تواند به خود اجازه داشتن تلفن همراه هوشمند بدهد و تنها از تلفن های قدیمی ویژه ارتباطات دولتی استفاده می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان