//
کدخبر: ۱۵۴۳۹۱ //

کردهای سوریه خواستار حمایت واشنگتن در برابر تهدیدهای ترکیه شدند

احزاب و گروه‌های کرد شمال سوریه نسبت به تصمیم ایالات متحده درباره خروج نیروهایش از سوریه ابراز نگرانی کرده و از واشنگتن و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواستند از شرق فرات در برابر حمله نظامی احتمالی ترکیه حفاظت کنند.

کردهای سوریه خواستار حمایت واشنگتن در برابر تهدیدهای ترکیه شدند

 احزاب و گروه‌های کرد سوریه در پیامی به نمایندگان ائتلاف بین‌المللی تاکید کردند، خطراتی مناطق کرد را در شمال و شمال شرق سوریه از سوی جبهه‌های مختلفی تهدید می‌کند که آخرین آنها تهدیدهای ترکیه با اعلام جنگ در مناطق کردنشین است.

به نقل از روسیا الیوم، در این پیام آمده است، حمله نظامی احتمالی ترکیه به شرق فرات پیروزی‌های گروه‌های کرد را در منطقه نه تنها در سطح نظامی بلکه در همه سطوح دیگر متضرر می‌کند.

احزاب مذکور نسبت به خطرات عملیات نظامی ترکیه هشدار دادند که ویرانی‌هایی در منطقه برجای خواهد گذاشت، آنها از ائتلاف بین‌المللی خواستند با توجه به اینکه مبارزه با تروریسم هنوز پایان نیافته، به ارائه کمک‌ها به منطقه با هدف تضمین امنیت و ثبات آن ادامه دهد، موضع شفافی در قبال تهدیدها و "جاه‌طلبی‌های" رئیس جمهور ترکیه اتخاذ کرده، او را از اجرای طرحش منع کرده و از شرق رود فرات حفاظت کند.

کردها همچنین از کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی خواستند بر ضرورت دستیابی به راه‌حل سیاسی توجه داشته باشند که به بحران سوریه پایان می‌دهد و از نمایندگان آنها برای مشارکت در کمیته قانون اساسی و در هر محفل ذی‌ربطی با هدف دستیابی به حل و فصل سیاسی جامع با نظارت سازمان ملل، حمایت کنند.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۳۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان