//
کدخبر: ۱۵۳۵۰۴ //

واشنگتن : اوکراین در پی حمله به روسیه نیست

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد علی‌رغم هشدارهای مسکو اوکراین قصدی برای حمله به روسیه ندارد.

واشنگتن : اوکراین در پی حمله به روسیه نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین دوشنبه شب در سخنانی هشدار مقام‌های ارشد روسیه درباره احتمال حمله اوکراین را رد کرد و مدعی شد که کی‌یف چنین ‌قصدی ندارد.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «کورت ولکر» نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین به خبرنگاران گفت که انتظار ندارد اوکراین در تدارک حمله‌‌ای به روسیه باشد.

کورت ولکر

 ولکر در ادامه مدعی شد که اظهارات مقام‌های روس به هدف انحراف اذهان عمومی از محاصره  بندر «کرچ» در شبه جزیره کریمه است.

در حالی‌که رئیس جمهور اوکراین نیز روز گذشته در سخنانی مدعی شد نظامیان روسیه نه با هدف تمرین، بلکه با اهداف تهاجمی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده‌اند، «سرگئی لاروف» وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه تاکید کرد،  باوجود اقدام‌های تحریک آمیز کی‌یف، مسکو به دنبال آغاز جنگ با اوکراین نیست.

وزیر خارجه روسیه گفت که در حال حاضر هیچ لزومی برای خدشه‌دار شدن روابط دیپلماتیک میان مسکو و کی‌یف نیز وجود ندارد.

این در حالی است که برخی منابع خبری به نقل از وزارت دفاع روسیه از استقرار بیش از 10 فروند جنگنده‌ «سوخو-27» و «سوخو-30» در کریمه خبر دادند.

تنش‌های روسیه و اوکراین در هفته‌های گذشته و هنگام ورود غیر قانونی سه فروند کشتی اوکراینی به بندر «کرچ» در کریمه اوج گرفت.  

در جریان این حادثه نیروهای روسی مستقر در منطقه با اقدام به موقع این سه کشتی نظامی اوکراینی را توقیف کردند. به دنبال این حادثه اوکراین در مرز با روسیه به تقویت مواضع پدافندی خود مبادرت کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۳۵۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان