//
کدخبر: ۱۵۳۴۴۴ //

ترکیه: بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ساختگی است

ابراهیم کالین اظهار کرد، بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ساختگی است و به نفع منطقه خلیج فارس و شورای همکاری خلیج فارس است که این بحران حل و محاصره قطر لغو شود.

ترکیه: بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ساختگی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه قطری العرب اظهار کرد، محاصره قطر از همان ابتدا عادلانه نبود و هیچ اساس و واقعیتی نداشته و کشورهای محاصره کننده در تحقق نتایجی که امید به دستیابی به آن را داشتند موفق نشدند و این محاصره قطر را قوی‌تر کرد.

وی افزود: قطر در برابر جهانیان پایداری خود را اثبات کرد و از این امتحان سربلند بیرون آمد و رهبری و ملت قطر ثابت کردند که که با بحران با آرامش بیشتر و درایت تعامل کردند.

کالین افزود: بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در راستای برنامه‌های سیاسی است به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست و به اعتقاد من به نفع منطقه و آینده شورای همکاری خلیج فارس است که این بحران حل و محاصره متوقف شود.

وی درباره روابط ترکیه و قطر گفت، ترکیه به همکاری با قطر در تمام زمینه‌ها ادامه می‌دهد.

کالین اظهار کرد، روابط دوجانبه با قطر بهترین نمونه برای روابط استراتژیک و برادرانه میان دو کشور و دو ملت دوست است و هر دو در زمان‌های بحران و سختی به یاری هم می‌شتابند.

وی به تاسیس کمیته راهبری میان دو کشور و تبادل رایزنی‌های دائمی میان دو طرف اشاره کرد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه افزود، رهبران دو کشور همیشه با هم در ارتباط هستند و تلاش‌های دو کشور در زمینه مسائل مهم دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هماهنگ است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۳۴۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان