//
کدخبر: ۱۵۲۸۵۵ //

پنجمین دور تظاهرات جلیقه زردهای فرانسه آغاز شد

با وجود درخواست دولت مکرون برای لغو تظاهرات امروز(شنبه)جلیقه زردها، صدها فرانسوی معترض برای پنجمین هفته متوالی در شهرهای فرانسه به خیابان ها آمدند.

پنجمین دور تظاهرات جلیقه زردهای فرانسه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در پنجمین هفته از اعتراض های جلیقه زردها به دولت فرانسه وسیاست های اقتصادی آن، از نخستین ساعات بامداد امروز ، صدها فرانسوی در پاریس و دیگر شهرهای این کشور به خیابان ها آمدند.

به گزارش منابع خبری، تاکنون 50 نفر از معترضین دستگیر شده و برخی از ایستگاههای مترو خیابان شانزه لیزه نیز بسته شده است.

همانند تظاهرات هفته پیش در کنار نیروهای ضد شورش تعدادی نفربر زرهی نیز در خیابان های پاریس به چشم می خورد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به تازگی اعلام کرد که برای بهبود شرایط زندگی اقشار کم درآمد جامعه معافیت های مالیاتی و افزایش 100 یورویی حداقل دستمزد را در نظر می گیرد. دولت مکرون با اوجگیری اعتراض ها برنامه افزایش مالیات بر مصرف سوخت را نیز از بودجه سال 2019 کنار گذاشته است.

برنامه مذکور دلیل اصلی اعتراض های پنج هفته اخیر 'جلیقه زردها' بود که با وجود عقبگرد دولت کماکان و با هدف تغییرات اساسی در سیاست های اقتصادی دولت و حتی استعفای مکرون ادامه داشته است.

پیشتر الیزه به بهانه برخورد با 'شریف شیخات' عامل تیراندازی تروریستی استراسبورگ که 4 کشته برجای گذاشت از جلیقه زردها خواسته بود تا تظاهرات امروز را لغو کنند تا توان پلیس صرف برخورد با تیرانداز این حادثه شوند. شیخات پنجشنبه شب (22 آذر) در درگیری با ماموران کشته شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۲۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان