//
کدخبر: ۱۵۱۲۱۰ //
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین:

تهدیدهای روسیه علیه اوکراین به بالاترین‌ حد رسیده است

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین گفت که روسیه در حال افزایش حضور نظامی خود در مناطق مرزی است و تهدیدهای مسکو علیه کی‌یف به شدت افزایش یافته است.

تهدیدهای روسیه علیه اوکراین به بالاترین‌ حد رسیده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین مدعی شده است که تهدیدهای روسیه علیه کشورش از سال 2014 به این سو به بالاترین حد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ژنرال «ویکتور مژنکو» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین بر این باور است که روسیه در حال افزایش حضور نظامی خود در مناطق مرزی است.

بر اساس این گزارش، روسیه از ماه اوت (مرداد) در حال افزایش حضور نظامی خود در نزدیک مرز با اوکراین است و اکنون تهدید نظامی این کشور  از سال 2014  و زمان تصرف جزیره کریمه به بالاترین حد رسیده است.

 مژنکو با اشاره به مجموعه تصاویر ماهواره‌ای به حضور تانک‌های «تی _62 ام» روس‌ها در 18  کیلومتری مرز‌های اوکراین اشاره کرد و افزود که تعداد آن‌ها در طول دو هفته و از اواسط ماه سپتامبر (شهریور) تا یکم اکتبر (مهر) از 93 تانک به 250 تانک افزایش یافته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین این تحولات را به عنوان شواهدی از تقویت نیروهای نظامی روسیه قبل از 25 نوامبر (یکشنبه چهارم آذر) و زمانی که روسیه سه کشتی اوکراینی را در تنگه «کرچ» تسخیر کرد، بر‌شمرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اوکراین بیم آن را دارد که که این حوادث پیشگام حمله‌ای تمام عیار باشد.

فرمانده ارشد نیروهای مسلح اوکراین بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود که کی‌یف در واکنش به اقدام روس‌ها نیروهای زمینی و هوایی بیشتری را در  منطقه مستقر کرده و رزمایش‌های نظامی خود را شدت بخشیده است.

تنش میان اوکراین و روسیه پس از آن آغاز شد که سه کشتی نیروی دریایی اوکراینی 4 آذر با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند که در ادامه نیروهای روس مجبور به استفاده از سلاح‌ برای متوقف کردن این کشتی‌ها شدند و در تبادل آتش صورت گرفته سه نفر از نیروهای اوکراین اندکی زخمی می‌شوند.

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ کریمه هدایت کرده و آن‌ها را توقیف‌ می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.

مسکو این اقدام نیروی دریایی اوکراین را از پیش‌طراحی‌شده و اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۱۲۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان